Älskar såååå

05 mars 2007 kl. 22:11 | Publicerat i Dottern Filippa | 1 kommentar

Min lilla söta och tokiga gumma!

Att inte känna till sina rötter

05 mars 2007 kl. 21:49 | Publicerat i Värk, känsligt | 6 kommentarer

I hela mitt liv har jag nu funderat över mitt ursprung och hur mycket man än tänker på det så kommer jag aldrig få reda på nåt. Hittades på gatan i Indiens Bombay som liten bebis, det var en social arbetare som hittade mig och tog med mig till barnhemmet. Jag hade inte med mig någonting, varken namn eller födelsenummer därför var det barnhemmet som fick döpa mig till nåt och sätta ett födelsenummer. På barnhemmet bodde jag fram tills jag var 3 år och 4 mån då jag snällt fick följa med i ett flygplan för att åka till Landvetter och träffa mina nya föräldrar. Tänk att vara så liten och haft sin trygghet på barnhemmet och helt plötsligt hamnar man i ett helt annat land med ett helt annat språk och helt nya människor. Tänk om jag skulle sätta min dotter som nu är snart 4 år på ett flygplan och åka till ett annat land där hon helt plöstligt skulle få bo med människor som hon inte kände och inte pratade samma språk som hon!

Hur bra man än har haft det med sina ”nya” föräldrar så kommer man inte ifrån att man funderar över sitt ursprung. Jag tänker på det mycket mer nu när jag har dottern, nu ser jag verkligen alla hennes förmågor som hon har nu och som jag säkert också hade strax innan jag lämnade barnhemmet. När man ser på bilder på de första dagarna då jag kommit till mina föräldrar ser jag inte glad ut, ser jätte butter ut. Men det var väl inte konstigt om jag var det, måste ju ha varit fruktansvärt förvirrad?

Det enda blodsband jag har är dottern och det är jag så himla glad över, förut hade jag ingen som jag kunde jämföra mig med. Men såklart undrar jag mycket över mina biologiska föräldrar och eventuella syskon, hur ser dom ut? Vilka är dom? Om man bara hade en bild av dom så skulle det räcka, men jag har ju inte ens det!
Min födelsedag är inte min riktiga födelsedag, det är bara en dag som barnhemmet har satt, det känns också knepigt när man tänker på det.

När man inte känner till något utav det här, hur ska man då kunna gå vidare i sitt liv? Det är nåt som man alltid kommer att leva med, även om man vissa dagar och stunder tycker att det inte är något som är så viktigt att veta så kommer det ändå ikapp en nästa dag. Trots att jag har haft en bra uppväxt med mina älskade föräldrar och syskon, lever ett bra liv nu med man och dotter så är det nåt som saknas från mitt hjärta. En del av mitt hjärta är trasigt som jag vill fixa, lappa ihop. Men det går inte och kommer ALDRIG att gå!

Tv-kväll

05 mars 2007 kl. 19:17 | Publicerat i Tv | 2 kommentarer

 Kvällen är räddad!!


Barnmusikskolan

05 mars 2007 kl. 18:58 | Publicerat i Dottern Filippa | Lämna en kommentar

Dottern älskar att sjunga och älskar musik så jag har kollat runt lite om det finns sån här sång och musik grupper för så små barn. Hittade i vår stad som verkade vara jätte bra, barnmusikskolan. De anordnar musik, sång och dans för barn i olika åldrar. Ringde förut dit för att höra om det finns plats och hur mycket det kostar och sådär, men fick inte tag på dom. Lämnade ett meddelande på telefonsvararen så de hör nog av sig imorgon.

Så här står det på deras hemsida:

Från 3 år till ca. 7 år Nu kan man vara med i våra musiklekgrupper. Det är nu dags för rytmiska klapplekar och skrammelorkester på våra vanligaste rytminstrument. Allt detta blandas med organiserade sång-, rörelse-, musiksagor samt musiklekar.

Såg också att de har pyttebalett, men dottern ville hellre sjunga än att dansa..

Tjejsnack v.10

05 mars 2007 kl. 10:29 | Publicerat i Tjejsnack | Lämna en kommentar

Vanor & Ovanor:

· Nämn en vana du har, något du gör varje dag?
Dricker kaffe
· Vad har du för ovanor?
Biter på naglarna, kissar ofta, fiser öppet här hemma 😀
· Nämn en vana du skulle vilja att du hade.
Promenera 30 min varje dag
· Vad för ovanor stör du dig på hos andra?
Dom som man måste följa med ut för att röka
· Har du haft någon gammal vana eller ovana som du skrattar åt idag?
Nej inte vad jag kan komma på

Känner mig hängig

05 mars 2007 kl. 09:41 | Publicerat i Allmänt | 1 kommentar

Har haft riktigt ont i kroppen ett tag nu och frusit som bara den. När jag får så där ont i kroppen nästan som feber värk så brukar jag nästan alltid frysa som en stucken gris, tempen brukar också då oftast vara förhöjd. Vet inte vad det beror på, pga fibromyalgin eller är det nåt annat? Har haft det så säkert 1-2 år nu, men har liksom aldrig brytt mig så mycket eftersom tempen inte varit så hög. Men nu läste jag att har man temp på över 37,7 på kvällen så är det feber. Jag brukar oftast ligga på ca 37,8-38,2 då när jag känner så här. Igår låg tempen på 38,0. Har svårt för att tro att det är urinvägsinfektionen det beror på också då jag har haft det så här ett tag. Men jag ska ju iväg nu under veckan och ta en ny urinodling och se om alla bakterier är borta. Ska försöka få tag på läkaren också och höra om jag kan få komma och ta lite prover, brukar göra det en gång om året och sist var nog i jan-feb 06. Men jag tror att det bara är sköldkörtelprover och socker prover som jag tar då. Socker prover pga att jag hade graviditetsdiabetes när jag väntade dottern.

Det är jobbigt när kroppen hela tiden går emot en, man känner sig hängig och orkeslös precis hela tiden och ont, ont, ont, ont!


Entries och kommentarer feeds.