Carola+Sebastian=SANT

11 mars 2007 kl. 18:48 | Publicerat i Kändisvärlden | 2 kommentarer


Bild från aftonbladet.se

Carola och Sebastian verkar ha funnit varandra. Vem vet, kanske det är lite ”love is in the air” där? Eller så kanske Carola bara får några tröstande ord av Sebastian då hon varken fick dela ut priset till The Ark eller sjunga sin senaste låt i gårdagens final av Melodifestivalen?

Säg att du älskar mig

11 mars 2007 kl. 18:32 | Publicerat i Film | 1 kommentar

LoveOrHate skrev om den här filmen Säg att du älskar mig på sin blogg så jag blev väldigt nyfiken på den. Har nu hyrt filmen och ska snart sätta mig och titta på den.

Filmens handling:

Sägiatt du älskar migiär ett brinnande porträttiöver ungdomars vardag, därigränserna mellan rätt ochifel ibland tar sigibrutala uttryck med fruktansvärdaikonsekvenser.

15-åriga Fatou och hennesivänner Betty och Kimiälskar att utmana ochiflirta med killarna påiskolan, men kärlek förväxlasimed sex. En kvälliefter att de spelati”sms-striptease” med ett killgängihänder det otänkbara. Detisom börjat som enilek går helt överstyr,ivilket kommer att fåioanade konsekvenser inte baraiför Fatou, utan förialla inblandade.
Säg att duiälskar mig är enifilm om vänskap, tillitioch rädslan för attistå upp för sigisjälv och slutligen göraidet rätta. En hårdioch omtumlande historia omihur det är attivara ung idag, somitrots sin mörka undertoniändå visar att detifinns hopp om livet.i

THE ARK

11 mars 2007 kl. 12:17 | Publicerat i Tv | 6 kommentarer


Bild från svt.se

The Ark var det som kammade hem segern i årets melodifestival, vet egentligen inte vad jag tycker om det. Kommer knappt ihåg hur låten gick, men sitter just nu och kollar på reprisen från igår så får vi se sedan vad jag tycker! The Arks låt kommer säkert funka bättre internationellt än vad min favorit Marie Lindbergs låt skulle ha gjort. Tycker synd om Tommy Nilsson som inte fick några poäng alls….

Så här blev poängställningen:

The Ark The Worrying Kind 248 poäng
Andreas Johnson
A Little Bit of Love 189 poäng
Måns Zelmerlöw
Cara Mia 171 poäng
Sarah Dawn Finer
I Remember Love 122 poäng
Marie Lindberg
Trying to Recall 70 poäng
Sonja Aldén
För Att Du fFnns 62 poäng
Sanna Nielsen
Vågare du, vågar jag 44 poäng
Sebastian
When The Night Comes Falling 39 poäng
Anna Book
Samba Sambero 1 poäng
Tommy Nilsson
Jag Tror På Människan 0 poäng

Mysig bröllops dag

11 mars 2007 kl. 11:53 | Publicerat i Allmänt | Lämna en kommentar

Igår kvälll hade vi det jätte trevligt på våran 1 års dag! Först tog mannen med mig till en pub där vi tog en öl och shots, sedan drog han med mig på musikalen Rent! Det hade jag ju faktiskt inte alls förväntat mig, men kul var det. Visserligen var inte musikalen så bra, men det gjorde inte så mycket. Efter musikalen hade han bokat bord på en ganska ny italiensk restaurang här i stan, där åt vi god mat och delade på en vinflaska. Efter maten gick vi upp en våning till där det fanns en bar och köpte oss en varsin öl. Sedan till sist gick vi iväg till en annan pub, där var det väldigt mycket folk så vi blev inte så långvariga där. Vi ringde till svärmor som kom och hämtade oss. Det var en jätte trevlig kväll, tack så mycket älskling! *älskar dig*


Entries och kommentarer feeds.