Gravidmagen, sakna och inte sakna

12 april 2009 kl. 09:48 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Trots alla graviditetskrämpor man har så kan man faktiskt sakna magen lite grann, det är något visst med att vara gravid. Känna de där små rörelserna där inne. Vem vet, man kanske aldrig får uppleva det igen. Fast jag hoppas att jag någon gång framöver känner att jag har lust och ork att gå genom ytterligare en graviditet och ett kejsarsnitt för jag vill mer än gärna ha ett tredje barn. Dock ska man ju lyckas bli gravid också, det har ju inte varit helt enkelt. Men nu ska jag njuta av Vilmers bebistid, den går så otroligt fort så man bli mörkrädd!

Jämförde lite med gravidmagen nu och med Filippa, de är ändå ganska lika fast magen nu med Vilmer var mycket större  och rundare tycker jag. Här kommer bilder på exakt samma tidpunkt i graviditeten, nämligen dagen innan snittet. Både Filippa och Vilmer kom ju 8 dagar innan bf.

Tjejmage, Filippa i maggen alltså

Killmagen, Vilmerbus ligger där inne

Vilmer är fortfarande snuvig, men det har inte blivit värre. Det går ganska bra under dagarna, värst är på nätterna då är han ganska täppt i näsan. Vi var iväg till apoteket igår och köpte koksaltlösning, lite smidigare än att göra egen. Det hjälper lite grann i alla fall. Annars är han ganska pigg och alert när han är vaken. Han verkar också ha ganska mycket magknip, med jämna mellanrum när han ligger och sover (eller försöker sova) så drar han ihop sig i fosterställning och gnäller en stund, sedan blir det bra för att dra igång efter ett tag igen. När han är vaken så märker man ingenting. Har provat med napp också, då han inte verkar ha ro att ligga själv på nätterna utan bara vill ligga på mig. Men det funkade inte så bra.

Idag kommer Niklas moster med man hit och ska kika på Vilmer. Filippa har också tjatat om att hon vill ha upp studsmattan så vi får se om hennes pappa är snäll och sätter upp den idag 🙂


Entries och kommentarer feeds.