Lilla Vilmer

03 april 2009 kl. 21:09 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2, Sonen Vilmer | 15 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Som de flesta säkert vet så fick vi en liten kille som ska heta Vilmer i måndags den 30 mars kl 9.17. Det var ingen tungivktare som tittade ut, men ack så söt så söt och en kopia av sin storasyster när hon var nyfödd! Helt otroligt lika, trodde det var Filippa som kom ut ur magen igen…hihi. Han vägde nämligen 2910 g och var 48 cm lång. Vikten dalade lite för mycket under de första två dagarna så vi fick vara kvar en extra natt för att se att vikten inte gick ner mer, vi fick också börja ge honom lite tillägg. Idag har bröstmjölken börjat rinna till så nu ska det förhoppningsvis räcka med att bara amma. Med själva snittet har jag upplevt att det varit mycket värre den här gången än sist. Mer ont i såret och nu efteråt har jag också väldigt ont i urinblåsan, så fort jag rör mig gör det ont. Bäst är att bara sitta eller ligga helt still, men det är ju inte så bra att göra det. Bättre att röra på sig lite så att man kommer igång snabbare och sedan har man ju både en liten och stor att se efter. Får se hur det går imorgon kväll när Niklas åker iväg på Thåström. Dessutom fick jag den där smärtan efteråt som jag skrev om tidigare som beror på gaser som vandrar runt eller vätska som ligger och retar på diafragman, värsta smärtan som finns ju. Men den höll i sig i ett dygn bara som tur var.

Storasyster Filippa då…ja hon är jättestolt såklart. Vill JÄTTE gärna vara med hela tiden när vi håller på med Vilmer. Hon ska bära, sitta med honom i famnen, byta blöja. Pyssla om honom hela tiden! När andra håller honom vill hon gärna ta över, det är ju hennes bebis och lillebror. Då tycker hon att det bara är hon som ska ha honom. Hon blir till och med lite sur på mig när jag har honom och det blir ju mest jag som har honom eftersom det är jag som har maten. Men detta är väl övergående, om någon vecka är det nog kanske inte lika kul längre! 🙂

Här kommer lite bilder på Vilmer för er som inte har sett ännu:

Stolt storasyster!

 


Entries och kommentarer feeds.