Awake och Himlens Hjärta

08 september 2008 kl. 17:32 | Publicerat i Film | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

När vi hade lämnat av maken i stan idag så åkte jag och dottern och hyrde oss filmer. Dottern hyrde Livet enligt Rosa och jag hyrde Awake och Himlens Hjärta (för att se trailer på Himlens Hjärta så klicka på länken härnedan) Jag hoppas det blir en film för mig ikväll i alla fall, tänkte försöka göra en läxa nu innan så kanske jag är värd att få kolla på film sedan 😉

Awake med Jessica Alba, Hayden Christensen och Lena Olin
Clay Beresford har allt man kan drömma om: pengar, en vacker fru och en fantastisk karriär. Men inte det han behöver allra mest; ett nytt hjärta för transplantation. Så finner läkarna äntligen en donator och operationen kan genomföras. Men det som skulle göra Clays liv komplett förvandlas snart till en värre mardröm än han någonsin kunnat föreställa sig. Under operationen blir han lämnad vaken och vid medvetande, men helt paralyserad.

Himlens Hjärta med Mikael Persbrandt, Lena Endre, Maria Lundqvist och Jakob Eklund
När vi möter Lars och Susanna har paret varit gifta i tjugo år. De älskar varandra högt och har tillsammans skapat en trygg och lycklig tillvaro med välbetalda jobb, ett stort hus, varsin bil och en dotter som snart flyttar hemifrån. Lika lyckligt och komfortabelt har livet utvecklat sig för Susannas bästa väninna Ann och hennes man Ulf, som också de kan se fram emot att snart få fira sin tjugo åriga bröllopsdag. Under en av deras parmiddagar berättar Susanna en historia om en kollega som varit otrogen. Historien om dennes otrohet framprovocerar reaktioner som ger upphov till en våldsam äktenskaplig uppgörelse mellan de båda paren.

Tre i veckan v.37

08 september 2008 kl. 10:45 | Publicerat i Tre i veckan | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Temat i Tre i Veckan är: Ålder!

  1. När fyller du år?
    Jag fyller år den 18 november
  2. Känner du till någon “kändis” som fyller år på samma dag som du?
    Kim Wilde och Owen Wilson 🙂
  3. Vad gjorde du på din senaste födelsedag?
    Hmm…ja då var jag bakis efter att ha varit på kalas kvällen innan. Som vanligt kom föräldrar och syskon och grattade.

Mardrömmar

08 september 2008 kl. 08:58 | Publicerat i Allmänt, Drömmar | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , ,

Gubben åker till Stockholm ikväll på kurs med jobbet och kommer inte hem förräns på torsdagkväll. Är inte van att han är borta sådär. Kanske var det därför jag drömde en hemsk mardröm inatt? Den som styrde upp det hela till slut var faktiskt maken…haha…Den stora hjälten!  😀

Så i några dagar nu får jag och dottern klara oss själva, men det ska väl gå bra!


Entries och kommentarer feeds.