För smal?

16 april 2008 kl. 10:52 | Publicerat i Allmänt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Elin Kling skriver idag på sin blogg:

”Hörde precis på nyheterna att det införts en ny lag i Frankrike. Modeller som är 1.75 får inte väga under 55 kilo. Bryts det mot denna lag kan det straffa sig med fängelse i upp till tre år. Men nu undrar jag. Vad tycker ni egentligen är för smalt?  Caroline till exempel från senaste lindexkampanjen, är hon för smal?”

Ja vad tycker ni?

Klicka på länken ovan och kolla in bilderna. Caroline som är till höger på bilden tycker jag inte är för smal, jag tror att hon är normalt byggd. Att hon är smal av naturen. Men tjejen till vänster är verkligen FÖR smal, revbenen syns ju och det är inte snyggt. Hon kan inte vara naturligt smal utan är ”bantarsmal”. Det ser verkligen inte sunt ut!

En lugn dag

16 april 2008 kl. 10:35 | Publicerat i Allmänt, Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,

Har inte varit på jobbet den här veckan då jag har haft så ont i huvudet, ryggen och nacken. Känns jobbigt när man inte orkar med någonting pga värken och orkeslösheten. Både igår och idag är maken hemma också för att avlasta mig med dottern, men mycket också pga att han själv kanske inte mår hundra!

Idag kommer en kompis hit och hälsar på en sväng med sin lilla bebis, jag och dottern var ju hem till dom då för några veckor sedan men eftersom dottern spydde i bilen så vill hon absolut inte åka dit igen så idag får de komma hit. Tur att de flyttar snart för då blir det inte så långt att åka till dom 🙂

Spinner vidare om det här med 30 års presenten, fick några bra tips i förra inlägget. Massage, fotvård, presentkort på Ikea eller en korg med SPA-kit. Funderar även på en korg med lite diverse frukt, ost, kex, vin m.m. Så något utav detta blir det kanske. Just någon inredningssak, som ljus eller liknande kunde man också köpa. Men det är också lite tråkigt eftersom det alltid är sånt jag köper till henne. Så jag tror jag skippar det den här gången!

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka fräscha till mig, om det nu går att bli lite snyggare 😉


Entries och kommentarer feeds.