För smal?

16 april 2008 kl. 10:52 | Publicerat i Allmänt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Elin Kling skriver idag på sin blogg:

”Hörde precis på nyheterna att det införts en ny lag i Frankrike. Modeller som är 1.75 får inte väga under 55 kilo. Bryts det mot denna lag kan det straffa sig med fängelse i upp till tre år. Men nu undrar jag. Vad tycker ni egentligen är för smalt?  Caroline till exempel från senaste lindexkampanjen, är hon för smal?”

Ja vad tycker ni?

Klicka på länken ovan och kolla in bilderna. Caroline som är till höger på bilden tycker jag inte är för smal, jag tror att hon är normalt byggd. Att hon är smal av naturen. Men tjejen till vänster är verkligen FÖR smal, revbenen syns ju och det är inte snyggt. Hon kan inte vara naturligt smal utan är ”bantarsmal”. Det ser verkligen inte sunt ut!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja tycker det är KANON. men är ändå inte 55 kilo till en 175cm lång kvinna lite?!? i minsta lagret iaf.. tycker det är jätta bra med den lagen.. frågan är väl hur pass bra koll vissa har på alla modeller

  2. alltså, själva idealet är ju sjukt..
    och du har ett bmi på 18, 9? när du väger 55 til 175cm.. alla modeller borde faktiskt vara normalviktiga.. ligga på bmi 20 iallafall.. (cirka 61kg till 175cm), nu kommer det väl aldrig bli så? men det är sjukt..
    det är ju snyggt o vara normal! även om en normalvikt kan se ”sjukt” smal ut..
    ja.. jag vet inte, det är sjuka ideal vi lever i. synd om alla unga tjejer som inte ”vet bättre” än att man måste se ut som dem..
    stort ämne..

  3. Jag själv har ett BMI på 18 (1,70 lång väger 52) efter att ha ammat sönder mig själv, har iofs alltid varit smal men efter graviditeten rasade jag i vikt. Tycker inte själv om hur jag ser ut, skulel hellre ha mer fett på kroppen för det är mer sunt och bra om man te x blir sjuk. Men idealet i dag är helt sjukt. Vad hände med att kvinnor och män ska ha lite hull? Usch, vilken utseendefixerad värld vi lever i och jag tycker att så länge man mår bra i sin vikt själv är det väl okej för den personen. Jag tycker inte man ska kritisera någon för hur den ser ut. Finns säkert många som tittar sentt på mig nu för tiden och undrar vad jag äter och inte fast jag inte vill vara smal.. Man vet ju inte varför någon är mager eller överviktig??? Kram

  4. Issevisse: Kan förstå dig hur du känner. Hur man än är så är det inte bra. Är man smal, är man kanske för smal för omgivningen och de tror att man inte äter alls. Är man överviktig, ja då är man för tjock och äter alldeles för mycket! Det är konstigt hur folk är funtade egentligen. Men jag tycker att man kan se på människor om de bara är smala eller om de är sjukligt smala.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

