Otroligt glad!

17 november 2008 kl. 17:50 | Publicerat i Allmänt, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Trots att jag bara har några få timmar kvar som tjugoåring så är jag så otroligt glad. Har suttit och pluggat större delen av dagen, bla skrev jag klart ”Letter to the author” idag. Ett brev vi skulle skriva till författaren på den andra boken vi har läst i engelska. I instuktionerna om hur vi skulle skriva uppgiften så stod det att vi skulle skriva 1000 ord och jag kom väl bara upp i 500 ord, det var otroligt svårt att komma på vad man skulle skriva eftersom man inte direkt skulle recensera boken. Jag mailade in uppgiften när jag var klar och har redan fått svar från läraren där hon skrev att min språkförmåga blivit bättre och att jag får VG på uppgiften!!! Fatta, VG, det ÄR stort för mig i engelska 😀

Har en uppgift till i engelska som jag ligger efter med och det är ”American election” som är svårt enligt mig. Har fått tagit hjälp av Niklas med den, men han har samma tålamod som mig när det gäller engelska. Dessutom handlar det om USA´s val vilket är så himla ointressant, då blir det svårare också. Men vi ska väl försöka klura ihop detta tillsammans (nä, du kommer inte undan älskling 😉 )
Har egentligen en till uppgift som jag inte har gjort i engelska och det är en film dom har sett och sedan svarat på frågor om den. Jag fick låna med mig filmen hem, så det ska jag nog göra. Bra om man kan göra så mycket som möjligt, allt för att få ett G i slutbetyg sedan. Det är allt jag önskar! Den här veckan har vi det sista arbetet i eng som vi ska göra och det är ett projekt som verkar jättesvårt…..det ska redovisas både skriftligt och muntligt. Sedan har vi ju det nationella provet kvar såklart, men sedan är kursen över!! Iofs har jag nog också några muntliga redovisningar som jag inte har gjort, men det kommer jag ta med läraren själv. Mycket lättare tycker.

Jag har också skrivit klart bokrecensionen i svenskan idag. Den skulle visst vara intressant och få läsaren att öppna ögonen…hmmm. Ja ungefär såna recensioner man läser i tidningar och så. Jag vet inte om jag lyckades värst bra med den, men jag har i alla fall skickat in den så får vi se!

Det är så otroligt skönt när man har fått saker avklarade! Imorgon är det ju födelsedag och då ska tydligen dottern och maken göra en tårta till mig 🙂 Sedan ska de bjuda ut mig på restaurang, det blir nog riktigt trevligt! Men jag måste säga att jag är lite nyfiken på vad de är iväg och köper till mig just nu…… 🙄


Entries och kommentarer feeds.