En annorlunda räka

12 maj 2010 kl. 08:44 | Publicerat i Nyheter | 5 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Lars Nilsson från Kil åkte över till Norge för att köpa räkor men blev glatt överraskad när han öppnade förpackningen. För där i låg det minst sagt en väldigt annorlunda ”räka”. Hade det varit jag som hittat den hade jag slängt den och förpackningen illa kvickt, kanske jag inte skulle äta räkor på ett tag heller. Men Lars Nilsson som jobbar som lärare tog med sig ”räkan” till sina kollegor som är naturvetare och fältbiologer. Men ingen av dom och inte ens när de bläddrat i diverse böcker kan gissa sig till vad denna konstiga sak är för något. Det enda de vet är att den är förbannat ful och sylvass.

Lars och Aftonbladet undrar om det är någon som har förslag på vad det kan vara?

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad ful den är och jag hade handlat lika som du om det vore jag som hittade den, fy!

    Ja, jag har alltid haft hemskt lätt för att umgås emd människor och då i olika åldrar, tror oxå det är bra!

    Vad skönt att Niklas ska ändra jobbtiderna, vet att du inte trivs med hans kväll/natt skift. Tror det blir superbra för alla er.

    Vad drygt det är med ditt öga då, hoppas det slutar snart, måste vara irreterande.

    Här ösregnar det idag och blåser, mer som en höstdag så idag är det då ingen vårjacka. Hoppas du får njuta av lite sol iaf🙂
    Kramar!

  2. Tycker det ser ut som en liten drake!😉

  3. Ett urdjur av något slag…typiskt fältbiologer =D

    Allt väl med dig?

  4. hejsan fin blogg! vilket land är du ifrån? kram

  5. Det där är ju bland det häftigaste jag sett. Skulle vara kul att höra vad en marinbiolog skulle säga om det. Ser ju ut som en kinesisk drake. Djuret kanske inspirerat kineserna en gång i tiden? Vem vet?


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

