Ryckningar i ögat

10 maj 2010 kl. 21:49 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Har haft i flera dagar nu en sjukt irriterande ryckning i vänster öga. Det sitter i undre ögonlocket. Det håller på nästan hela tiden. Ögat tåras lätt och det känns som hela ögat domnar bort från och till. Känner mig också från och till lite täppt i vänster näsborre, undrar om detta hör ihop på något sätt? Försökte googla lite om just den här ryckningen, men hittade inte mer än att ryckningar som håller i sig ett tag oftast beror på stress och trötthet. Kanske är så att det beror på det, för jag känner mig verkligen ur balans just nu. Ångest med krypningarna i kroppen, deppig (skulle helst av allt bara vilja försvinna och vem skulle sakna mig egentligen?), enormt trött, orkar inte koncentrera mig på någonting och den här ständiga värken. Jag avlider snart, har så oooooont överallt!

Har faktiskt trotsat värken lite nu, vilket kanske inte är så himla bra att göra. I fredags var jag in till stan trots att jag hade superont. I lördags gick vi ut och kollade på Sisujoggen här på orten, promenerade gjorde vi dessutom trots att jag hade superont. I söndags hängde jag med på tipspromenaden och tränade trots att jag hade superont.

Idag var vi på fm iväg till banken för att skriva på papper då vi ska skaffa bergvärme. Blev bjudna på mat hos svärföräldrarna och tog sedan en snabb promenad med Vilmer i vagnen till ica. På em skulle Filippa iväg på Barnklubben och idag stod det på schemat, Korvgrillning vid Sisugården. Kom dit och det vart så att jag och Vilmer blev kvar där och hjälpte till lite. Gick med runt på tipspromenaden med Vilmer i vagnen, 1,8 km….trots att jag hade superont. När vi kom tillbaka blev det korv med bröd. Filippa kan verkligen äta hon, därborta åt hon 3 korvar med bröd plus en korv utan bröd! Vilmer åt såklart ingen, han spottade ut korven och mosade korvbrödet i miljoner smulor🙂 Men jag ska inte säga något, han har faktiskt varit väldigt duktig på att äta nu i några dagar. Smakat och ätit mer än vanligt av vår mat, kvällsgröten har han ätit två portioner (gröt gjord på 2 dl) till och med!

Ja trots att jag har superont och är supertrött ordnade jag och Filippa med inbjudningskorten till hennes kalas nu på kvällen. Blev väldigt enkelt med bara lite större fyrkantigt mönstrat papper med vit baksida som jag klippte till också skrev vi på baksidan. Tanken var väl först att jag skulle scrappa korten, men kände att jag inte alls orkade med att göra 14 st just nu så då fick det helt enkelt bli såhär.

Även om jag nu väldigt gärna skulle vilja surfa runt på alla bloggar jag läser, så hoppar jag faktiskt det. Lyfter min feta rav från soffan och hoppar i bingen istället. Förhoppningsvis kanske man känner sig piggare, gladare och är mindre supertråkig imorgon.

Godnatt mina kära vänner!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Oj, du har verkligen hållit igång i helgen, hoppas du inte får ”bakslag” under veckan nu då, för du förtjänar verkligen inte MER ont. Det gör inte ett dugg om du missar min blogg några dar, det händer inte mycket där😉
    Vi hörs nån dag när du hämtat ut paketet, eller om du vill ha pengarna innan❤
    Kram

  2. Vad jag önskar jag kunde hjälpa dig i allt ont, så jobbigt för dig med allt. Men du finns i mina tankar iaf vet du🙂

    Tycker det låter som att det är en viss en som faktiskt behöver sakta ner lite också…Man vill såklart så mycket men sen får man det tio ggr värre sen. Visst kan det vara värt det då o då iaf.

    När jag hade en rejäl bihåleinfl en gång fick jag såna där ryckningar i ena ögat fast mitt var svullet också, är ditt det eller rött?
    I af var det p.g.a bihålorna då fick jag höra och det gick över sen.

    Jag hoppas du fått sova gott och att det känns bättre idag.
    Mängder av kramar till dej❤

  3. Jag skulle sakna ihjäl mig efter dig och det är jag säker på att din familj och många många fler skulle göra också❤

    Jag tänkte direkt på stress/trötthet när jag läste om ryckningarna och när jag läser hur du håller på så blev jag Ännu säkrare.,.men jag vet hur det är, jag är inte ett dugg bättre. Men jag har ingen bebis, så jag kan sova när jag känner för det, det är väl skillnaden mellan dig o mig. Så jag tycker du ska trappa ner lite, även om det känns för jäkligt !
    För ett tag, då kommer du känna dig piggare snart.

    Skulle vilja åka hem till dig, hjälpa dig lite så du får vila o så sitta o prata p prata över en kopp kaffe..men tyvärr är det för långt😦

    Försök trappa ner på alla måsten gumman.

    Tack för fina kommentarer hos mig..TROR du..att de kan komma att fråga mig om ett reportage sen..? Det vet jag inte om jag vågar..men lite peppar det ju😉
    Å nån kan man säkert göra avundsjuk..hehe*syftar på ditt reportage*

    Nää nu ska jag ut o leta reda på hudrackarn som rymt*morrr*

    Kramar

  4. Sv: Tack för din fina kommentar, du är toppen Terese, glöm aldrig det!
    Jag hoppas verkligen inte det blir nåt mer av ditt illamående, du har ju liksom tillräckligt!

    Ha en fortsatt bra måndag på dej gumman.
    Kraaam!

  5. Nej, en trökdag, hoppas det vänder snarast! När du har ryckningar i ögat tänker någon på dig!

    Smart lösning med spegeln i bilen, hörde fler som hade bil som inte kunde koppla ur airbag, hur tänkte de där? Min har kopplat ur sig själv så nu har jag kört utan hela vintern.

    Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

