Filip & Fredrik i skiten

10 maj 2010 kl. 08:52 | Publicerat i Tv | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

En liten bruksort i sköna värmland kommer få besök av inte mindre än Filip & Fredrik. I hela åtta veckor kommer de bo i lilla skit Grums, ja orten är ju känd för att lukta skit pga den stora pappersfabriken. Duon ska i 8 veckor lära känna fyra människor och hjälpa dom råda bot på ensamheten.

– Vi ska försöka undvika alla klichéer som dyker upp när ensamhet ska skildras i svensk reality-tv. Du vet: den ensamme mannen som står och steker en köttbit och lägger på lite ananas, som i ”Torsk på Tallinn”. Vi har de godaste av avsikter med det här programmet, säger Fredrik Wikingsson.

Hans-Göran 59 år, Elin 24 år, Stellan 33 år och Nina 41 år är deltagarna vi kommer få se i kanal 5: s nya storsatsning.

Borde jag nämna att jag kommer just från den här skitorten och bodde där i 15 år? Mina föräldrar bor fortfarande kvar, kanske vi får se en skymt av dom i teven framöver😀


Bild från aftonbladet.se

Läs också vad Tobias W Lindner skriver om att radarparet flyttar till hans hemort!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag gillar den där duon jag🙂
    Inte visste jag att det var en skitort, luktar det konstant hela tiden? Jobbigt isåfall!

    Ang din kommentar, tack själv! Jag skriver bara vad jag känner och visst är det kul hur man kan känna så mycket för varann som vi gör, vi är en bra trio och tänk så kul det hade varit ett träffas en dag🙂
    Du är en superfin person som jag är så tacksam för, du är ett bra stöd för mig Terese.

    Jag hoppas du mår okej och att du får en fin dag!
    Massa kramar!

  2. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska tro eller tycka om den här satsningen. Kan väl känna att det allt kunde ha hittat något annat ställe än just Grums – är inte hela Norrland känt för att vara lite ensamt?? Nej då skämt o sido så kanske det blir bra. Folk kanske kan få upp ögonen för Grums och Värmland och det vore ju kanon bra!!

  3. Det där programmet måste jag ju nästan se🙂 Jag gillar dom !
    Haha vet du vad, jag kommer också från en skitort..å bor i en också för den delen. Hallstavik, här har vi också ett pappersbruk..Holmen.
    Men Malin..nej det luktar inte skit, konstant hela tiden..haha..eller så kanske jag har blivit van? Jag bor iofs 6-7 km därifrån å skulle ALDRIG vilja bo granne med det !

  4. Skitort? Pratar du om Grums nu? Fibromyalgi är väl mer ett sjukdomsförlopp än ett namn eller? Grums är underbart och det är inte det minsta konstigt att de valde den orten. Jag är uppvuxen där och stolt över det. Ni som tycker att det luktar skit har nog näsan för nära erat rövhööööl!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

