Man borde så mycket…

05 maj 2010 kl. 13:31 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Äta, sova, träna, städa, handla, ta hand om barn, ta hand om hus & trädgård, träffa vänner, umgås med familj, vara en bra partner och jobba. Hur fasiken hinner man med allt? Inte konstigt människor ”går in i väggen” när allt detta ska göras och samtidigt ska man vara någon sorts j*la supermorsa! Jag orkar inte hälften av detta och det är väldigt frustrerande. Har i alla fall lyckats träna i två dagar, men nu har jag ju ont också! Läser ofta tex på FB, vänners statusuppdateringar där det tränas, jobbas och de springer hit och dit på tex öppna förskolan och fikar med vänner varje dag. Jag blir matt bara av att läsa det, men kan ibland inte rå för att jag blir ett uns avundsjuk. Tänk om man hade den energin och orken, och kunna göra allt utan att bli alldeles förlamad efteråt. Man känner sig som en lat kärring jämfört med andra. Även om jag vet att det inte beror på lathet, men ändå….

I söndags var jag iväg på smyckevisning. Js-design var det som hade visningen. Hon gör väldigt fina smycken och det som är lite roligt är att hon gör mycket smycken för barn. Första gången jag var iväg köpte Filippa ett Hello kitty halsband. Den här gången beställde jag ett halsband till henne som hon ska få när hon fyller år. Det är en liten stjärnberlock med hennes namn på samt en rosa blomma som hänger tillsammans. Hon har pratat på att hon så gärna vill ha ett halsband med hennes namn på som jag har (fast jag har med barnens namn) Jag hoppas nu att halsbandet duger åt henne🙂

Jag tog som sagt en rosa blomma istället.

Filippa är mycket bättre i foten, så idag var hon med till badet. Hon tyckte det var jättekul! Hon är ju verkligen som en fisk i vattnet, älskar att bada så detta passar henne ypperligt att få åka iväg varje dag i så många veckor😀

Har ju berättat tidigare att Vilmer inte vill släppa taget riktigt när han går. Han skulle kunna gå själv, men vågar nog inte. Han har inte heller varit så mycket för att gå med hjälp av tex lära gå vagnen. Det är med stöd från våra händer han ska helt enkelt. Pga detta har han svårt att roa sig på egen hand, man ska vara med honom precis hela tiden annars gnäller han. Men ibland, små korta stunder kan han ändå roa sig själv med att gå längs möblerna och riva ner saker eller försöka klättra in i teven och bli arg när han inte lyckas med det….Imorse kröp han iväg, ställde sig vid kaminen och plockade ner ljuslyktorna. När jag för en sekund skulle kolla mejlen så ser jag liksom i ögonvrån att han kommer i rusande fart, trodde ett tag där att han kom och sprang helt själv. Men det gjorde han ju inte. Han höll i ratten på Bobby caren och det såg så himla kul ut för det gick fort och hans små korta ben gick som trumpinnar! Han blev nog lite förvånad själv också, men han gnällde inte som han brukar göra när han gör något själv och det går lite för fort (vill nu helst inte gå själv emellan oss som han gjorde tidigare. Försöker vi få honom att gå så sätter han sig ner)😀

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Haha, jag känner igen det där !
    Fast det är ju alla såna statusrader man tänker på..inte de där det står, jag är trött, sjuk, har tråkigt mm.
    Man är duktig på att få dåligt samvete..
    Du tittade inte på nyhetsmorgon..hm var det förra helgen?
    En typ av stressdoktor som var där, som sa att går man tex ut i trädgårde o planterar ett par blommor så ska man vara nöjd där för dagen..eller att man krattat sina löv, sen är det bra ! Men själv har man krav på sig att måla huset, göra den där drömträdgården, fixa super middagen och vara en HET älskare på natten..Haha..in your dreams!
    Det finns INGEN som klarar det menar han på, vi måste bli mer nöjda o se det vi faktiskt GÖR.

    Vilket super fint halsband ! Ett sånt skulle jag med vilja ha till Felica. Synd att hon inte är så mkt för smycken då😛

    Jag tror Filippa kommer bli super glad över det !!

    Kramas

  2. […] Man borde så mycket… « En inblick i mitt liv […]


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

