Det är inte häftigt

04 maj 2010 kl. 08:40 | Publicerat i Dottern Filippa | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Jag: De flesta barn tycker det är jättecoolt att hoppa på kryckor och skulle mer än gärna vilja byta med dig!
Filippa: Ja men jag tycker inte det är häftig. Jag vill INTE ha kryckor!

Vi fick åka in till akuten med Filippa i söndags em. Hon kunde inte stödja på foten alls och hon bara grät för att det gjorde ont och att hon inte kunde gå. Tyckte det var lika bra att åka in med henne. Efter ett antal timmar på akuten så kunde de inte hitta något på röntgen, möjligtvis att det kunde vara en liten spricka i foten som inte syntes på röntgen eftersom läkaren såg och kände en liten knöl runt området där hon hade ont. Hon fick bandage på foten och kryckor som hon skulle gå på för att inte belasta foten för mycket. Hon grät till och med när hon fick kryckorna, stackars gumma. Hon blir alltid så ledsen när hon har ont eller om hon inte kan röra sig som hon vill.

Igår började simskolan också och den kunde hon ju inte vara med på. Men eftersom det var första gången så åkte jag med henne till badhuset så hon fick titta på klasskamraterna. Hon kan inte vara med idag heller, men istället fick hon vara kvar på skolan och vara med ettan och sitta jobba med lite enklare uppgifter. Förhoppningsvis kanske hon kan vara med i simskolan till torsdag i alla fall!

Efter badhusbesöket igår följde vi med svärmor hem (hon var med till badhuset) och drack kaffe samt åt mat. Sedan åkte jag in till stan för synundersökning medans barnen var kvar. På kvällen tränade jag en haltvimma till en tränings dvd. Körde lite styrka, behöver träna upp mig lite för att inte bli förslappad ju!

Har bestämt mig nu för att byta blogg, går över till blogg.se. Hänvisar er till den sedan när bloggen blir klar!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nej men lilla gumman då:/
    Hoppas att hon snabbt blir bättre och slipper de där kryckorna !

    Vad snällt av dig att dela med dig utav din nya blogg , du skulle inte våga göra nåt annat😉

    Kramas

  2. Å nej stackars henne hoppas nu det läker snabbt så hon kan vara med på simskolan ,
    svar:jag har två tonåringar med de är 15 år och snart 17,
    ha en mysig onsdag imorrn

  3. Jo det är olika om man väger sig på morgonen eller på kvällen, men för mig var bägge gångerna på morgonen(väger mig alltid då). Å tillråga på allt, så den gången då jag hade ett kilo minus var efter frukost..å där jag stod på +-0var innan frukost..

    Nej jag är ju inte med i nån sån grupp på arbetsförmedlingen..:/
    Har funderat på att byta förmedlare..men vet inte hur jag ska göra..
    Svårt.

    GodNatt

  4. Såg din kommentar hos Malin, vad är det för hormonsprutor du har tagit?

    Kramar

  5. Ozzy berättade för mig idag att Filippa går med kryckor =)
    (nu visste ju jag det redan iof, men…)


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

