Otursfågel

02 maj 2010 kl. 10:02 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: , , , ,

För ett litet tag sedan ramlade hon på cykel. Igår ramlade hon på sparkcykel, senare på dagen ramlade hon ur sin skrivbordsstol (de snurrade på stolen, vet inte om hon satt eller stod i den) Idag skadade hon foten när hon hoppade i studsmattan. Filippa har haft lite otur nu, men antar att det blir så när man är liten och leker hela dagarna!

Just nu ligger hon här i soffan bredvid mig och har jätteont i foten. Får hoppas att det bara är en liten stukning hon har fått för imorgon börjar ju simskolan. Kompisen Alicia sitter här bredvid också och de kollar på när Filippa var liten. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hon och Vilmer är så lika, inte bara till utseendet utan även till sättet. På filmerna vi har på Filippa som liten ser man det verkligen! De låter lika när de skrattar, pratar och jollrar, minerna är lika och sådana småsaker som de gör är lika (tex sparkar i benen när de sitter i matstolen) Det som skiljer i utseendet är tjockleken, ögonen och håret. Filippa var mycket mer rund, Vilmers ögon är lite större och har liten annan form och Vilmer har mycket mer hår🙂

Filippa sov att hela natten hos kompisen också😀

Idag bär det av på smyckevisning hos Emma, ska bli kul och få se på lite fina smycken!

Slutligen, ett STORT grattis till gumman som har namnsdag idag. På almanackan står det nämligen Filippa och Filip!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilken osis hon har då men det tyder ju egentligen bara på en pigg o aktiv liten tjej🙂
    Grattis på namnsdagen från mej med då🙂
    Kramar!

  2. men usch då vilken osis hon haft.Hoppas det ger sig med värken i foten.
    Hur gammal är din flicka?Min Nellie fyller 6år i höst!
    såg att du hade mig i din länklista ,va skoj jag har lagt till dig nu i min:)
    Ha en mysig ny vecka

  3. Hej!! Jag läste din blogg o kände verkligen igen mig. Har oxså värk, bla fibromyalgi. Känns skönt att veta att man inte är ensam om att må dåligt ibland kan det verkligen kännas så. Även om man har vänner så kan det nog vara svårt för dom att förstå hur det känns.
    Stackars din lilla dotter, hoppas det gick bra med foten. Hon verkar vara en liten olycksfågel.
    Jag länkar till din blogg hoppas det är okej, titta gärna in på min:
    http://www.millasvarksamheter.blogspot.com
    Kram Milla

  4. Felicia hade också en sån dag i fredags..allt gick fel.
    Tack för fina kommentarer hos mig🙂


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

