Snörvel

28 april 2010 kl. 23:14 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

Här börjar vi nog bli förkylda. Inte konstigt att det kommer nu eftersom vi pratade på att åka till badhuset i grannkommunen på fredag. Filippa börjar nämligen simskola genom skolan på måndag, fyra veckor framåt, varje dag kommer de att åka till badhuset för att lära sig simma. Vi har inte varit till just det badhus så ofta och nu var det jättelängesedan vi var där så vi tänkte att vi skulle åka dit nu så hon känner sig lite tryggare på måndag när de börjar. När vi planerar att åka till badhuset hela familjen brukar det aldrig slå fel, alltid är det någon som då blir sjuk så vi inte kan åka.

Jag har varit tät i näsan lite av och till från igårmorse, behöver ju inte vara något för det, men tänkte bara så ni vet om det ;-)….Filippa började klaga lite nu ikväll att hon frös. När hon hade lagt sig så hörde jag hur hon snörvlade hela tiden och efter en stund ropade hon på mig och sa: Mamma, jag vet inte om jag kan gå till skolan imorgon. Jag känner mig förkyld också fryser jag.

När hon säger så, eller avstår från att leka med kompisar så är det något fel. Då känner hon sig verkligen inte kry. Det kan bli lindrigt…eller inte, eller ingen förkylning alls. Många i klassen har varit sjuka både förra veckan och den här veckan, så det är väl gummans tur nu och efter det Vilmers! Dessutom är det ju faktiskt en hel månad sedan vi var sjuka i den här familjen.

En pigg gumma, får se om hon är lika glad imorgon!

Dagarna här flyger iväg, dock känns det lite segt emellanåt. Men det beror nog på att Niklas jobbar em/kväll den här veckan och det blir så drygt ibland. Filippa ska bara leka och leka med kompisar så jag och Vilmer blir fast här hemma, man får heller ingen tid till att göra något härhemma för Vilmer. Han ska bara gå och gå, han kan verkligen inte underhålla sig själv en liten stund. Lagar man mat står han och rycker en i benen och gnäller, tar man upp honom i famnen blir han som en ål direkt för han ska ner på golvet och gå, med min hand som stöd. Ska bli så skönt när han vågar släppa taget så han går själv, tror det blir lättare då . Att han kan roa sig lite själv. I alla fall så fick jag det lite städat idag, dammtorkade nästan hela övervåningen. Fick såklart hjälp av Vilmer, han fick plaska i vattnet under tiden och det gillade han!

Är det inte dags för lite film nu?

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag hoppas Filippa, ja ni andra också, är pigga idag då?
    Ni var ju sjuka typ nyss, jobbigt det där.
    Jag hoppas också att ni kommer iväg som planerat till badhuset.
    Kram kram!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

