Höst igen?

21 april 2010 kl. 08:06 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt, Vikt & Träning | 2 kommentarer

Känns som hösten är här, istället för vår. När jag drog upp persiennen imorse möttes jag av snöblandat regn som föll mot marken. Det är också sådär riktigt rått ute. Nä, vi ska ju ha vår nu. Filippa vill ha upp sin studsmatta och den ska vi sätta upp till helgen vare sig det är snö eller inte!

Var ju med Filippa i skolan igår, hon skötte sig jättebra. Hon verkar trivas väldigt bra i skolan och hon jobbar på bra på arbetspass, sitter still, lyssnar på var fröken säger och gör det hon blir tillsagd att göra. Räcker upp handen ibland för att berätta något eller svara på frågor, det gjorde nämligen aldrig jag när jag gick i skolan. Under hela min skolgång fick jag höra av fröknarna på utvecklingssamtalen att jag var så tyst på lektionerna och aldrig räckte upp handen. Jag var aldrig den som ville synas och höras direkt, likadan är jag än idag. Trivs med mig själv att ha det så, vill jag något säger jag ju det naturligtvis, men jag är en sådan som lyssnar mycket och tar in istället. Även om Filippa är mer framåt än vad jag var i skolan så är hon ändå lite försiktig och inte den som pratar och håller låda utan är också mer sådan som lyssnar och tar in.

Vilmer…hade absolut inte ro att bara sitta och titta eller leka i dockvrån. Nej, han skulle gå och gå naturligtvis också fick han syn på trappan och då var det kört. Han skulle bara ner och blev vansinnig när han inte fick. Den grabben har ett humör utan dess like ibland. Jag ringde därför till svärföräldrarna för att höra om de inte hade något för sig och om de då ville komma och hämta Vilmer och passa honom de två timmar som var kvar av skoldagen. De bor ju precis vid skolan så svärmor kom snabbt.

Igår em åkte jag iväg på ett gympapass, jag hade nästan glömt bort vad roligt det är på friskis och svettis. Har ju inte gympat på flera år! Jag gick på Baspasset, tyvärr är det så att på ett sätt är det passet för lätt för mig. När jag tränar gillar jag att bli svettig, så man känner att man har rört på sig. Det blir jag inte på dessa pass. Å andra sidan, orkar inte min kropp och mina muskler med något annat. Det är knappt så att den orkar på baspassen. Detta är så himla frustrerande. Men jag ska gå på baspass några gånger så tänkte jag ändå prova med ett medelpass längre fram för att se hur det funkar. Vet att jag gick på medelpass för flera år sedan och då gick det ganska skapligt även om jag fick mer ont efteråt.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Du låter som jag också alltid varit, lyssnat mest. Idag med mitt jobb önskar jag dock att jag hade varit lite mer verbal. Det hade varit bra om vi som barnen i skolan idag fått lära oss att framföra saker med mer lätthet än vi fick träna på alls förr. Jobbar ju i skolan och mina kollegor är allt annat än tysta, det tar SÅ mycket energi att ständigt bli avbruten så jag är också nöjd med min lyssnarförmåga, men hade varit hjälpt av än mer munläder.

    Och så leder jag gympa =) precis som du säger är det såååå härligt med kontakten med gymnasterna, det är de som gör passet i ett samspel med mig. DÅ är jag allt annat än tillbakadragen och i mitt esse.

    Kram till er som knallar och går.

  2. Här kom det säkert 1 cm snö igår kväll, så nu har vi ett vitt täcke ..uscha ! Men i helgen o nästa vecka skulle värmen komma till Sverige, det ser vi fram emot !!

    Ja men gå på baspassen nu som du säger, du tränar ju upp konditionen iaf..så testar du ett medelpass lite längre fram.
    Vad duktig du är och FIN på kortet ! sötis🙂

    Jag var också precis som du i skolan, fick jämt höra hur tyst jag var på lektionerna o aldrig räckte upp handen.
    Det var inte kul att höra det jämt.. Skönt att Filippa tar för sig mer, det gör Felicia med å man känner sig så glad !😀

    Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

