Snart så….

19 april 2010 kl. 22:58 | Publicerat i Sonen Vilmer | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Är ledsen om det blir väldigt mycket uppdatering om barnen, men det är ju lätt att det blir så. Speciellt nu när man har en 1 åring som lär sig något nytt varje dag.

Vilmer har ju ett tag nu gått ganska stadigt när han håller oss i handen. Han går längs möbler hur lätt som helst nu också och reser sig med hjälp av stöd. Han har tidigare gått några steg emellan oss. Har inte riktigt velat släppa taget och gå iväg själv. Men nu har han gjort det flera gånger på bara några dagar och idag gjorde han det många gånger. Tog såklart fram kameran för att filma den duktiga killen och på filmen går han fram och tillbaka från köksbordet och till kaminen (på ett ungefär) Det är ju ganska långt faktiskt. Ser så otroligt härligt ut i början när de lär sig gå, armarna som står ut och de korta benen med en vickande blöjrumpa😀

Så snart kommer säkert den här lilla parveln att ”springa” runt här så man får jaga honom överallt, han som verkligen ska vara på allt också….puh…😀

Jag och Vilmer gick ut förut och kollade på Filippa och hennes kompisar när de cyklade runt här ute, tror de var 8 st som lekte och härjade. Blandat både killar och tjejer. Härligt för barnen att bo såhär tycker jag, med en massa kompisar runtomkring, lugnt område där de kan springa och cykla lite som de vill till varandra. Jag växte ju själv upp så och jag minns än idag alla roliga lekar vi hade med grannkompisarna. Det var häxan bakom knuten, brännboll, burken, bollstopp m.m. I alla fall, jag och Vilmer var ute i 1,5 timma. Vilmer låg på backen och i gräsmattan och undersökte alla stenar och löv, naturligtvis skulle det undersökas med munnen också. Men jag var förberedd och hann med det flesta gånger han försökte stoppa i munnen….småstenarna tex….

Ja imorgon kommer både jag och Vilmer vara i skolan för att se hur Filippa har det i sin klass, ska bli kul. På em hade jag tänkt åka in till Friskis & Svettis och gå på ett gympapass!

Godnatt vänner!

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, det är verkligen härligt att bo sådär, jag gjorde oxå det som barn och lekarna var många, dock känner jag bara igen brännboll av de du nämner, heter nog annorlunda här nere😉

    Det är ju bara kul att få ta del av dina barn. De är så söta och vad duktig lille Vilmer är🙂

    Ha det nu så trevligt i skolbänken!
    Många kramar!

  2. Haha =)
    Va duktig han är och va skönt det klampade när han gick =)

  3. Jag får ofta upp såna minnen om utelekar nu när våren är här, vet inte om det förknippas med doften.
    Jag var också ute jämt o lekte med kompisar..vi höll till vid vår skola. Bollstopp var en favorit å sen lekte vi en lek som heter Tjo!
    Häxan känner jag inte igen..om det inte är som Malin skriver, att det heter nåt annat hos oss. Hos Malin heter det garanterat nåt annat, de har så mkt konstiga ord ;):P;) Hihi..hörru Malin !😛

    Sicken kille att vara duktig !! Hihi..så mysiga i den där åldern.
    Å det är Inte tråkigt att läsa din blogg..så lägg ner det !:)

    Kramar

  4. Haha så söt han är, men du inte vara ledsen för att du visar ditt liv. Jag blir ju urglad av att Vilmer stampar fram också…=)

  5. Ett stort steg i utvecklingen det där att börja gå omkring:) Tänker samma om att det blir en massa bloggande om barnen… men de upptar ju nästan ens hela dygn nu förtiden…🙂

  6. gulligt🙂


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

