Bowling, skor, grillat och bilar

11 april 2010 kl. 22:03 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Fiffig rubrik va? Svårt att komma på en bra rubrik ibland🙂 Här kommer ett ganska långt inlägg om våran dag!

På fm gjorde vi oss i ordning för åka till Nöjesfabriken och spela bowling. För ett antal veckor sedan var vi ut till Bergvik, där stod det några från Karlstad bowling med ett Nintendo Wii bowling. Filippa passade på att spela lite där. De berättade att på onsdag eftermiddagar fick barn mellan en viss ålder komma och prova på bowling, Filippa tyckte det verka kul så vi skrev upp henne. Men när det har varit onsdagar så har vi ju varit sjuka härhemma så vi har inte kunnat åka dit. Nu fick Niklas hem en inbjudan på mejlen där Filippa (vi) fick komma och spela gratis idag mellan 11-14 samt få korv med bröd och festis. Så vi passade på att åka iväg. Jag och Filippa spelade eftersom Niklas inte kunde pga handen. Gick ju inte så bra för mig kan jag ju säga….blir bara sämre och sämre på detta och allt pga min värk och orkeslöshet i musklerna. Orkar knappt hålla i ett klot med nr 9 på, förr spelade jag alltid med 12! Har också just nu fruktansvärd värk i kroppen, mest i nacke, huvud, armar, händer och ben. Och detta beror såklart på bowlingen.Tråkigt, för bowling är så himla roligt.

Efter bowlingen åkte vi iväg för att handla lite skor. Niklas skulle ha löparskor och Filippa skulle ha vårskor, hem kom vi till slut med ett par löparskor och löparset till Niklas, två par skor till Filippa och ett par skor till mig. Gick faktiskt ganska smidigt med skor till Filippa idag. Hon har ju så konstiga fötter (efter mig antar jag, för jag har precis lika svårt med skor), breda och tjocka på ovansidan så det är väldigt svårt att veta vilken storlek hon ska ha. Varierar lite beroende på skomodell också förstås. Det blev i alla fall två par sneakers i strl 32, ett par rosa i canvas och ett par svarta i skinn. Knytskor är det också så nu får hon verkligen träna på att knyta!

Eftersom det var så fint väder idag bestämde vi oss för att köpa med oss kött hem så vi kunde grilla. Väl hemma satte Niklas på grillen, Filippa sprang ut och lekte direkt och Vilmer fick sätta sig och titta på grillmästaren. Vilmer gillar absolut inte att ha något på huvudet, så fort man sätter på honom mössan tar han av sig den illa kvickt. Blir kul till sommaren det när man får springa och jaga honom med solhatten eller kepsen, jag som är så noga med att skydda barnens huvud mot solen (huden också för den delen, men där finns det i alla fall solkräm att kleta på).

Satte på honom en solhatt med snörning under halsen.....

Hur sjutton får man bort den här nu då....till slut lyckades han få av sig den...

Efter maten skulle Vilmer ut och gå såklart, hans favoritsysselsättning just nu. Gick fram och tillbaka, in och ut. Till slut tog Niklas med honom på framsidan där han fick åka på polismotorcykel och den röda bilen (han har mycket åkdon härhemma just nu…är man grabb så är man😉 ) Det är elbilar men Vilmer är ju för liten än för att förstå hur man ska göra så Niklas får dra honom, lilleman tycker det är otroligt kul att åka på dessa och blir så arg när man slutar dra honom😀

Mina underbara och fina killar!!

 

Som sagt, jag har väldigt ont efter denna dag. Men det var det värt eftersom det har varit en jättemysig dag med hela familjen!

Imorgon börjar en ny vecka och Filippa börjar också skolan igen.

Natti natti på er!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad mysigt ni haft det.
    Snygga skor, särskilt de rosa, är ju svag för allt i den färgen jag🙂
    Vilka vrålåk lillkillen har!
    Ha en bra måndag.
    Kramar!

  2. Vilken mysig dag ni hade!
    Jag tror alla i hela sverige hade sol igår, förrutom vi, här i lilla Hallstavik. Tom 2 mil härifrån var det strålande sol*typiskt*
    Går han för fullt nu Vilmer?
    Lycka till imorrn hos Bvc

    Kramar

  3. Härligt med grillat och vilka coola fordon!

  4. fint


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

