Vårkänslor och Plopp

03 april 2010 kl. 22:22 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Idag har det varit ett riktigt härligt påskväder, man har till och med kunnat sitta ute. Man börjar få lite smått vårkänslor, underbart! Vi både åt middag och fikade ute på altanen idag. Vilmer fick ta sig en liten gåtur på baksidan och sedan ville han inte gå in🙂 Barnen fick ett varsitt påskägg av farmor och farfar med godis i, Vilmer fick ett litet påskägg med bla en liten plopp. Den fick han smaka på idag. Han gillar verkligen inte mat, men när det kommer till kladdkakor, grädde, glass och plopp. Då äter han minsann!

Klappar händerna för att han vet hur en katt låter😀

På tal om maten, när ska han bli intresserad av mat egentligen? Välling har han faktiskt också varit dålig på att äta nu i några dagar. Även om det får gå 3,5-4 timmar mellan målen. Han har också varit mer orolig på kvällarna/nätterna, kan vakna och gråta 5 ggr mellan 9-12 på kvällen. Lägger honom då i våran säng och då blir det lite bättre.  Men vaknar ändå kanske med 2 timmars mellanrum så man behöver buffa honom i rumpan. Inatt sov han dock bättre än vad han har gjort de senaste dagarna. När han vaknade vid halv 7 imorse hade han inte ammats eller ätit välling alls under natten så han fick en vällingflaska, slurpade i sig den och somnade om sedan. Vaknade inte igen förrän halv 10!

Om ett tag tänkte jag börja introducera lite mjölk som dryck till maten, vatten är ju det han dricker än så länge och det gillar han verkligen vilket är väldigt bra. Filippa har det heller aldrig varit några problem att få i vatten och det är det eller mjölk som hon dricker till maten (undantag ibland såklart) Så när Vilmer har lärt sig dricka mjölk ska han få smaka på lite saft, för det tycker jag är en solklar dryck till mina barn vid fika istället för läsk (är faktiskt lite glad att Filippa än så länge inte är så förtjust i läsk utan dricker hellre saft eller festis istället. Däremot dricker hon ju en hel del juice och nypon till frukost och kvällsmat….Men det här med läsk hinner nog få i sig en hel del ändå i framtiden)

Nä nu är det nog dags att slagga strax, är så trött och har huvudvärk. Imorgon ska jag åka och hämta mina grejer som jag köpte på Inredningspartyt jag var iväg på för några veckor sedan. Efter det ska jag åka till Ikea och inhandla lite kuddar till Vilmers myshörna. Behöver dammsuga också eftersom vi ska ha kalas för Vilmer på måndag.

Natti natti!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. ja visst hade vi tur med vädret på påsk🙂
    Helt uinderbart, nu känns det som vår🙂

    kraaaam

  2. Hej vännen!
    Jag hoppas ni haft en fin påsk och att du måt ok? Jag har ju varit frånvarande igen men äntligen har det vänt, så där fick du svar på din fråga. Min arm är just inget vidare men ändå bara småpotatis mot hur min helg varit.

    Jag önskar er en fin dag, såg ju att det var kalasdax. Tårta o annat gott vill han säkert ha idag då då🙂
    KRAMAR!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

