Bihålor och utveckling

25 mars 2010 kl. 14:58 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 4 kommentarer

Idag har jag varit till vårdcentralen, huvudvärken är ju detsamma än. Men det visade inte på någon bihåleinflammation för han såg ingen varbilning vilken man har vid en inflammation. Däremot var jag väldigt svullen i slemhinnorna både i näsa och mun och röd i halsen och öronen så han sa att det är trycker från bihålorna som i sin tur orsakar huvudvärken. Jag skulle ta kortisonnässpray för att få ned svullnaden och förebygga mot bihåleinflammation för det kunde utvecklas till det annars. Han trodde detta skulle hjälpa eftersom jag nu också har fått tillbaka både lukt och smak, så han var positiv. Får tyvärr bara äta värktabletter mot huvudvärken (som inte hjälper någonting) eftersom jag ammar. Men men….med kortisonnässprayen kanske det blir bättre nu!

Medans jag var iväg till vc var farfar här och passade barnen, Vilmer busade med farfar och ville inte äta någon mat eller välling. Han tog vällingen sedan när farfar hade åkt, kan ju inte äta mat när farfar är här heller. Då ska man ju leka!:mrgreen:
Inatt vaknade han vid 1 och då ammade jag honom. Sedan vaknade han vid 2 igen och gnällde flera gånger så jag gick upp och gjorde en full flaska välling, den svepte han fort som bara den och när vällingen var slut fortsatte han och suga. Lade honom därför till bröstet igen och då somnade han. Vaknade vid halv 7 när klockan ringde och då vände han sig om mot Filippa (som också låg i sängen), slog på henne och sa: Öh, öh. Öh öh! Trevligt uppvaknande🙂

Vet ni vad Vilmer gjorde förut? Han gick jättemånga steg helt själv. Han har ju tagit några steg själv så förut, men idag gick han långt. Sedan stannade han upp och höll balansen för att sedan fortsätta gå. Att han står helt själv utan att hålla i sig har vi ju inte sett honom göra så mycket. Snart kommer han nog gå helt själv, han verkar tycka det är så kul också och helst vill han ju springa iväg. Det är så roligt och se hur de utvecklas. På de här 3-4 veckorna har han utvecklats enormt mycket ju, går så fort!

Det brukar ju mest bli bilder på Vilmer här, men nu kommer några favoritbilder på Filippa när hon var liten!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Duktiga Terese som var iväg till VC idag😀
    Sånt där kortison spray fick jag förrut då jag hade bihålsinflammation o jag tyckte det hjälpte bra ! Så dus ka se att du snart är bättre.

    Ja men oftast är det väl se, att de utvecklas i perioder liksom..ibland står de still en period för att sen utvecklas Massor en annan.

    Sicken söt skrutta, sista kortet var hon ju underbart söt på!!🙂
    Kram

  2. skönt att det ej var ngn inflammation men ändå vad jobbigt😦

    näää sicken duktig kille du har!! :):)

  3. Såg att jag tydligen var inloggad på mitt wordpresskonto, skumt, nåja

    Glömde skriva att det var mkt fina kort på mkt söta barn🙂

    kraaaam

  4. Sånt där spray har jag också och det är bra så hoppas du blir hjälpt nu då då.
    Vad söt hon är, på endel kort syns det verkligen att Vilmer är lik henne och att hon är lik mamma sin🙂

    Hoppas ni får en fortsatt fin fredag.
    Massa kramar!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

