Orättvist

22 mars 2010 kl. 12:28 | Publicerat i Bloggar, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Jag har följt några cancerbloggar nu ett tag, oftast barn med cancer. Varför undrar säkert många? Undrar jag också egentligen, för vissa gånger är det verkligen sorgligt hur den här otäcka sjukdomen kan ta över en människas liv. Men oftast dom som skriver, skriver så oerhört bra. Man fängslas och dras med såpass mycket att det känns som man själv är med och går genom helvetet. Jag tror det är så för mig, att jag läser dels för att jag alltid har varit otroligt intresserad av sjukdomar och hälsa och dels för att jag får ett annat perspektiv på livet. När man går runt och har ont ständigt, dag ut och dag in så är det lätt att man bara ser det jobbiga, tycker synd om sig själv och tror att man har ett bedrövligt liv när det finns människor där ute som verkligen vet vad smärta är. För det finns nog ingen värre smärta, som gör att ens hjärta håller på att gå sönder än när ens eget barn är sjuk. Döende till och med. Jag verkligen skäms för att jag sitter här och klagar att jag har ont i huvudet och dragits med en envis förkylning nu ett tag när jag surfar runt på dessa cancerbloggar.

En blogg som jag har följt ett bra tag nu är Dolce Bambini. I familjen ingår mamma, pappa, lillebror Alvin och storasyster Lova. Det är storasyster Lova som är sjuk. För 8 månader sedan fick de veta att hon hade en hjärntumör, då 6 år gammal. Den som skriver på bloggen är mamma Anna Maria. För några dagar sedan fick de ett tungt besked, cancern har spridit sig i hjärnan och enligt läkarna så finns det inget som kan rädda hennes liv!

Det är overkligt, det är svårt, det gör så jävla ont att det inte finns någon smärta jag kan likna den vid.
Att mista sina föräldrar ter sig som en fis i rymden i jämförelse med vetskapen om att vi kommer att förlora vårat barn. Undrar hur många tårar som gråtits här på Bonken genom åren. Hur mycket förtvivlan som väggarna andas av alla drabbade föräldrar som både vunnit en kamp och andra som förlorat den.
3 av 4 barn överlever cancer, våran som skulle blivit den fjärde överlevande blev inte heller det.

Glöm inte bort Lovas spargris hos barncancerfonden. Hjälp forskningen framåt NU. Klicka in dig på länken.

Skrivet av Anna Maria från http://bambinidolce.blogg.se/

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Man borde tänka lite mer på det man har än för att ägna energi åt allt annat tänker jag när jag läser de som bloggar om den där vidriga sjukdomen. Ledsamt. Ha det bra.

  2. ja usch😦
    jag önskar att jag kunde läsa sådana bloggar för som du säger så är det intressant, men jag bara brister ut i gråt.

    hoppas ni är friskare hemma nu *krama*

  3. Ja, livet är verkligen orättvist och grymt, jag är också en sån som lätt fastnar i sånt där men som du säger, man får andra perspektiv. Det är så gripande!

    Jag hoppas ni mär bättre idag?
    Många kramar!

  4. Å jag är precis lika dan Terese..mår så dåligt av att läsa dom egentligen, ibland gråter jag när jag läser o Johan undrar VARFÖR läsa när du mår sådär. Men jag kan liksom inte låta bli.
    Ögnade igenom bloggen du nämnde i detta inlägg om Lova..så hemskt!!
    Ibörjan innan de visste vad det var, med huvudvärk o allt :((
    Stackars stackars familj..ryser bara av tanken om det skulle hända min skrutta ;(

    Kramar


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

