Förfrågningar och artiklar

21 mars 2010 kl. 11:50 | Publicerat i Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

I perioder får man väldigt mycket mejl från personer som har tips, vill ha råd, vill intervjua om något som man skrivit om här på bloggen. Mestadels handlar det om fibromyalgin. Första intervjun gjordes ju för några år sedan där det var två tjejer som studerade och hade en D-uppgift som handlade om bloggandet. Sedan har det flytit på med diverse saker och de största förfrågningarna är naturligtvis artikeln i Sofis Mode och Mama tidningen. Under veckan fick jag mejl från en tjej som gjorde ett arbete i skolan om fibromyalgi som undrade om jag ville svara på några frågor. Det är otroligt att de hamnar på min blogg och fastnar såpass mycket att de tar kontakt, jag menar det finns säkert hur många bloggar som helst som handlar om fibromyalgi.

Igår fick jag ett mejl från en skribent på tidsskriften Reader´s Digest . Hon skrev att hon höll på med research till en artikel om fibromyalgi. Hon hade hittat min blogg och läst den och vill gärna ha med mig i artikeln. Hon ska ha med två ”cases” som berättar hur det är att leva med fibromyalgi och två experter, en läkare och en forskare.

Låter otroligt spännande, men var tvungen att skriva till henne för att få reda på lite mer. Vi får se hur det blir, men är helt klart intresserad!

Målgruppen för tidningen ligger på runt 40 år och det är ju en gammal tidning som funnits länge. Den verkar också väldigt rejäl med bra och tunga artiklar.


Bild från Reader´s Digest

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det är för att du är så duktig på att skriva vännen❤
    Kul när det är seriösa tidningar också..kan du alltid få några avundsjuka igen😉 hihi värt att säga Ja bara därför !!

  2. Tack Terese🙂 vi trivs jätte bra i huset, nu vill jag bara ha vår så jag får se hur växtligheten ser ut här🙂
    Ja i framtiden vill jag ha häst, vi har funderat på att hyra ut boxplatser så länge, istället för att det bara står tomt..

    Jaha vad kul om det är lika ljuslyktor som du sett🙂
    Jag fick dom av mamma i julklapp, den finns en till boll också, en minsta🙂

    Kram och Godnatt !


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

