De fem sinnena

21 mars 2010 kl. 22:48 | Publicerat i Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Lukt, smak, känsel, hörsel och synen. Inte förrän man blir av med något av detta inser man vad beroende man är av att allt faktiskt fungerar. Jag är inne på min 7:e dag med riktig förkylning och inte verkar det bli bättre heller. I nästan en hel vecka har jag haft varken lukt eller smak, vilket är väldigt jobbigt och irriterande. Speciellt när man äter eller dricker något, har verkligen inte känt ett skit. Igår när jag hade duschat och sprutat på mig lite parfym kände jag mig ändå lite småäcklig så jag var tvungen att fråga Niklas om jag luktade nyduschad och parfymerad för jag kände inte att jag hade haft parfym på mig. Idag tyckte jag ändå att jag kände lite smak av chips faktiskt, men nu ikväll känner jag ingenting igen. Är väldigt täppt i näsan, har ont i pannan, ögonen, över näsan och kinderna. Hjälper inte alls med värktabletter igen också är jag lite lätt illamående. Får vänta några dagar till, blir det inte bättre får jag väl återigen ringa till vc.

På tal om de fem sinnena, till veckan ska Vilmer iväg till ögonmottagningen igen för att kolla synen. Då får vi nog reda på om det är så att det blir glasögon eller inte. Jag har en liten förhoppning om att det har blivit bättre och att han slipper glasögon men chansen är nog rätt liten i och med att han var både översynt och hade brytningsfel sist.

Imorgon blir det här luggen lite kortare, vi ska nämligen åka iväg och klippa den hos frisören. Jag och Filippa ska också passa på att bli fina i håret då🙂 Mockasinerna ni ser var vi iväg och köpte igår på Polarn, han går mycket bättre i sådana. Köpte även en tunnare mössa och storleken vi fick köpa blev en storlek som var för 2-6 åringar, han har stort huvud, eller lite knepigare huvudform kanske. Filippa har alltid haft litet huvud, minns för några år sedan när hon skulle prova kusin Victors cykelhjälm en gång. Den var verkligen jättestor för henne, iofs har kusinen också ganska stort huvud ;-) Kanske är för att de är killar?

Ja just det ja, det gick jättebra när Vilmer sov borta så det känns skönt att det funkar. Ska bli riktigt kul nästa helg när kompisarna kommer och få vara helt barnlediga!

Godnatt!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad jobbigt det är med de envisa förkylningarna.
    Ja, det är ju inet förrens man blivit av med det som mans aknar det, som samken och sådär.

    Förresten blir jag glad för din skull, syftar på ett tidagre inlägg ang artiklar🙂 Du är duktig!

    Tack för din som vanligt fina omtanke i min blogg, det värmer att hitta dina söta kommentarer.

    Massa kramar!

  2. Gumman, jag tycker du ska ringa VC.
    Låter ju som bihålsinflammation o går du för länge med en sån kan de ju få lov att spola gångarna å det är INTE roligt.
    Så masa dig iväg nu..du är tamesjutton som Malin ;P

    Vad skönt att det gick bra för Vilmer att sova borta🙂 då kan ni riktigt slappna av till helgen.

    Ska bli spännande att se Vilmer utan den långa luggen🙂

    Kramar


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

