Bruksanvisning

19 mars 2010 kl. 14:26 | Publicerat i Film, Sonen Vilmer | 2 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Min man skrattar åt mig, han tycker jag är lite crazy. Idag blir det första gången som Vilmer ska sova borta och hans mamma har skrivit en låååååång bruksanvisning:mrgreen: Det är inte så farligt som det låter…..jag har bara skrivit ner lite på ett ungefär hur och när han äter, lite tips på vad som underlättar när han ska äta (eftersom han är en riktig krångel & böknils) samt hur vi gör när han vaknar på kvällarna/nätterna. Tycker inte det är fel, jag skulle själv vilja veta om jag skulle vara barnvakt till en sådan liten. För mig känns det också tryggt att farmor och farfar vet vad Vilmer är van vid, hur vi brukar göra. Sedan gör dom ju såklart hur dom vill, men om han kanske krånglar till sig så kan de ju alltid prova med dom metoderna han är van vid.

Men tro det eller ej, jag är faktiskt inte ett dugg orolig hur det kommer att gå för jag tror det kommer gå utmärkt! Det enda jag är orolig över är mina tuttar, de kommer nog vara lite sprängfyllda imorgon och min bröstpump har gått sönder så det får väl bli till att handpumpa lite så det värsta försvinner. Jag var mycket mer nervös och orolig när Filippa skulle sova borta första gången (och då var hon 18 mån också), men jag tror mycket beror på hur de är. Filippa var ju väldigt blyg och försiktig mot alla. Vilmer trivs oerhört bra med sin farmor och farfar, där är det ingen blyghet alls så det är nog därför det känns så bra.

Filippa vill såklart sova där hon också så ikväll kommer vi bli helt barnlediga och det är vi ju inte vana vid, vi ska passa på att dricka lite vin och kanske se på Luftslottet som sprängdes.

Annars är jag lite bättre nu i alla fall, är fortfarande snuvig och har ont i huvudet. Men skillnaden mot för några dagar sedan så hjälper det mer med värktabletter nu. Så det är väl mot bättringsvägen. Blev sjukskriven fram till idag av läkaren så det var bra!

Nej nu ska jag beställa lite kläder på H&M tror jag, hittade en del söta kläder till Vilmer. Om ni vill köpa kläder till honom när han fyller år så har han 74 i byxor, eftersom han är lång och smal så köp gärna byxor med resår inuti som man kan dra åt och 80 i tröjor/bodys.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig fredag gott folk!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad myspys för er ikväll att få vara helt ensamma🙂
    Ta tillvara på tiden nu gumman o bara njuut.
    Hoppas ni får en trevlig kväll !
    Kramar

  2. Den där bruksanvisningen brukar följa med mina barn också när de ska sova på annat håll:) Hoppas ni hade det trevligt!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

