Sick and tired

17 mars 2010 kl. 13:27 | Publicerat i Värk, känsligt | 3 kommentarer

Eftersom jag ändå har uppdaterat bloggen lite så kan jag ju passa på att uppdatera om våra sjukdomar härhemma. Åkte ju på en riktig förkylning nu så i måndags var jag iväg till doktorn eftersom jag var tvungen att få ett sjukintyg, hela förra veckan var jag sjuk i feber, hosta, halsont och huvudvärk. Sedan blev det lite bättre under helgen för att på söndag bli värre igen, då kom alltså förkylningen. Doktorn kikade i halsen, men tyckte inte det såg ut som någon streptokocker i alla fall. Blev sjukskriven fram tills idag. Men som det känns nu så är jag inte ett dugg bättre sedan i måndags. Har fortfarande ont i halsen och hostar som en tok, dessutom är jag väldigt snorig och har grymt ont i huvudet. Sitter runt ögonen, nacken och bihålorna, hjälper inte alls med värktabletter. Nässpray hjälper en stund men sedan är man lika tät igen. Fryser från och till också. Ringde därför idag igen till vc för att få sjukintyget förlängt några dagar så jag kan ha Niklas hemma. Orkar knappt göra någonting mer än att ligga här i soffan och surfa på nätet. Sköterskan skrev en lapp till läkaren så förhoppningsvis ringer denna upp i em. Behöver ju egentligen bara sjukintyg till imorgon eftersom det är Niklas sista arbetsdag för veckan då (jobbar em/natt den här veckan), men är man sjuk och inte orkar ta hand om barnen så borde ett sjukintyg vara bättre än att man ska ta på sina föräldradagar….eller hur? Ja vi får se vad läkaren säger.

De andra i familjen hostar fortfarande, Niklas ringde till vc idag och fick hostmedicin utskrivet. Själv skulle jag visst undvika sånt eftersom jag ammar fortfarande. Vilmer är också bättre med förkylningen men även han hostar lite plus att det rinner lite ur näsan på honom.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch så tungt för er att vara så sjuka. Hoppas våren kommer med friskhet inom kort!

  2. Usch det låter inge bra vännen😦 *krama*
    Håller tummarna för att du frisknar till ordentligt nu och snabbt *krama igen*

  3. Titatde inte doktorn på dina bihålor, låter ju som en bihåleinflammation kanske?

    Ja,visst är det bättre med ett sjukintyg så du spar på dina dagar.
    Krya på dej!
    Många stora kramar!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

