På bättringsvägen….eller?

14 mars 2010 kl. 22:11 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Här har det ju varit riktig sjukstuga ett tag, eller är än tycker jag. Filippa är mycket bättre, förkylningen är så gott som borta men hostan har hon fortfarande kvar. Hon har inte klagat mer på örat så pencillinet slapp hon i alla fall, nu får hon lite medicin mot hostan. Vilmers förkylning har också blivit bättre, är inte lika tät i näsan och ikväll behövde vi inte ge några näsdroppar. Får se hur det går inatt. Prickarna är kvar än, men jag tycker dom har blivit bättre. Bvc-sköterskan trodde det var antingen virusprickar eller femte sjukan, det sistnämna är också någon form av virusinfektion. Hon sa att prickarna säkert kommer vara kvar hela den här veckan och bli bättre och försvinna till veckan. Vi blev rekomenderade att köpa miniderm att kleta på prickarna eftersom huden blir lite torr, speciellt i ansiktet ser huden ganska torr ut. Hostan har även han kvar, likaså jag och Niklas. Verkar vara ett segt virus vi har åkt på allihop. Jag har också fortfarande ganska ont i halsen och idag har jag även haft ont i bihålorna, huvudet och näsan. En förkylning verkar vara på gång alltså….Får hoppas det ger med sig snart!

Tokiga tjejen🙂

 

Idag har jag varit på Nätverksmöte och efter det var jag iväg på Tupperwareparty. Var skönt att få komma iväg lite eftersom man knappt kommit ut på en hel vecka. Niklas höll ställningarna här hemma medans jag var borta, han har verkligen varit (eller är) outstanding nu när vi varit sjuka, kan tänka mig att han är måttligt trött på att laga mat och passa upp på oss hela tiden (på mig i alla fall…)

Vi har planerat utgång den 27 mars med kompisarna från Trollhättan och då måste vi ha barnvakt till barnen, det blir första gången för Vilmer. Men eftersom jag är lite hönsig av mig så vill jag gärna testa en natt innan för att se hur det funkar. Hade tänk ta den prövningen nästa helg. Kommer säkert gå jättebra, det enda är väl att farmor och farfar kommer ha lite problem med att få i honom någon mat. Han är ju otroligt krånglig, man får trixa och hålla på. Själv har jag ju lärt mig att läsa av honom lite så både välling och gröt går ju någorlunda nu i alla fall. Men annars tror jag det kommer gå bra, han gillar ju verkligen farmor och farfar och det känns tryggt. På nätterna gillar han mest att ligga bredvid en i sängen och det kommer han ju göra även hos dom, vaknar fortfarande en del på nätterna men brukar oftast hjälpa med amning, välling eller bara lägga honom på sidan alt. ta upp honom i famnen en stund och sedan buffa honom lite i rumpan.

Ja just det, måste ju berätta också att Vilmer säger nu ”Da-Da” som betyder ”tack tack”. När man frågar honom om han kan dansa så rör han på hela överkroppen i sidled, det kan han även göra när han bara hör musik eller när någon av oss börjar sjunga.  Han har också börjat ställa sig upp med hjälp av möbler och vill gärna gå och hålla sig, känns som det går väldigt fort nu. Han har ju inte direkt varit tidig med det motoriska men nu kommer det nog gå väldigt fort. Snart börjar han väl gå😀

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. vad skönt att ni är bättre.
    Visst blir man trött på dessa sjudomar😦
    Nu är vi äntligen friska här.
    Hoppas ni att det håller i sig läänge.

    *massa kramar till er*

  2. Men usch vilka envisa sjukdomar ni drabbats utav:( Det är krävande för hela familjen när det blir under en längre tid sådär. Hoppas ni piggar på er nu och att det du känner inte är ännu en förkylning. Så kul att följa utvecklingen. Det går så otroligt fort ibland! Känns inte som att jag själv hinner med i det snabba tempot. Kameran och videokameran är goda ting som ständigt är närvarande här hemma. Tur är väl det för snart står man där och småkillarna är tonåringar:) Ha en trevlig måndag.

  3. Skönt att det går framåt i er sjukstuga🙂
    Tycker alla är sjuka just nu, vi är nog alla i behov av en skön och varm vår nu tror jag.

    Tycker bara det är logiskt att du vill testa en natt med barnpassning.

    Många kramar till dej!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

