Pricken, luggen, bök-Olle och sjuklingar

09 mars 2010 kl. 12:37 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kärt barn har många namn….Niklas kallar Vilmer för pricken och just nu är han verkligen pricken för han har fått massa prickar på kroppen. Det började först i ansiktet, i pannan för att sedan även sprida sig till armarna och benen. Vet inte riktigt vad det är och vad det kommer från. Han har ju varit ständigt förkyld mer eller mindre i flera veckor och nu har han återigen blivit mer snuvig och idag även lite feber. Så prickarna kanske är virusprickar? Eller så är det något han har ätit? Han smakar ju på en massa nytt hela tiden så det kan ju vara något han reagerat på kanske.

Syns kanske dåligt här på bilden, men i ansiktet är det i pannan och lite på kinderna. Sedan har han bakom örat, armarna och benen.

Luggen är ju också ett kärt namn på honom just för hans enorma fina frilla🙂 Det är verkligen dags att klippa honom nu och vi har bestämt att ta honom till frisören så att det blir bra från början. Hans lugg börjar ju långt bak på huvudet och på ena sidan har han en gigantisk virvel. Så frisören kanske kan rätta till frisyren lite så kan man hålla efter luggen sedan istället. Jag och Filippa måste också klippa oss så jag tänkte att vi kunde ta alla på en gång.

Virveln

Här har vi nu varit sjuka hela familjen. Förkylningarna har avlöst varandra en efter en på barnen. Förra veckan, på sportlovet var ju Filippa sjuk i snuva, hosta, halsont och feber. Niklas blev också väldigt förkyld med halsont och hosta samt frossa men kunde ändå kämpa sig iväg till jobbet (svårt att stanna hemma på sportlov när många tagit ledigt) På fredag var Filippa äntligen feberfri men hostade fortfarande väldigt mycket. På lördag stack därför jag och Vilmer iväg själva till min storebror och svägerska för att gratulera dom på födelsedagen. Jag kände mig dock lite dålig, frös och fick ont i halsen på kvällen. Sedan bröt det ut som aldrig förr. Väldigt sällan jag har feber men på söndagen låg jag i nästan 39 i feber och grymt ont i halsen och kroppen. När jag får feber så sätter det sig väldigt mycket i benen, värker som satan där. Filippa mådde såpass bra på söndag så hon fick leka, även om hostan höll i sig. Men på kvällen så vaknade hon och gnällde på att hon hade jätteont i örat så hon fick en tablett och då blev det bättre. Så igår blev det ändå ingen skola för fröken, vi fick istället en tid till läkaren med henne. Det visade sig att hon hade en liten öroninflammation. Men läkaren sa att vi kunde avvakta med pencillin eftersom öronvärken inte kommit tillbaka och hon mådde bra, inflammationen brukar nämligen ibland läka av sig själv. Hon skrev ett recept på pencillin som vi kunde hämta ut ifall det skulle bli värre. Än så länge verkar det gå bra i alla fall. Febern var fortfarande kvar igår på mig så jag låg i stort sett hela dagen. Idag har jag ytterst lite feber, men har väldigt ont i halsen, nacken, huvudet och kroppen.

Niklas har varit hemma från jobbet för att ta hand om oss sjuklingar, trots att han själv är lite dålig med snuva, hosta, halsont och huvudvärk. Puss på dig min underbara make!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, det var hemskt vilken virvel den lille sötnosen har🙂
    Kliar hans prickar också?

    Jobbigt när ni varit dåliga alla men skönt att läsa att det går framåt igen. Hoppas Filippas öra blir bra utan pencilinen.

    Ha en skön dag på er.
    Massa av kramar!

  2. sådär ser Linnea ut ibland å vi smörjer med idomin salva två gånger om dagen, inte när hon ska ut då givetvis, men iallafall, det hjälper, de kliar på henne. det verkatr vara köld utslag på henne,

  3. Haha, sicken frilla han har🙂
    Inte helt olik Brolle tycker jag ;P
    Han kommer säkerligen svära åt den där virveln då han blir äldre..

    Jobbigt att ni ska vara sjuka:/
    Hoppas att ni har friskat på er till idag..å att ni alla får vara friska nu ett tag.

    Felicia måste ha ett grymt imunförsvar, hon har inte varit sjuk en dag sen skolan började i höstas!! Medans klasskompisar får feber, förkylda, magsjuka..ja you name it!
    Fast i och med att jag skriver såhär så kommer det väl😉

    Hoppas ni också har sol hos er idag !
    Ljuvligt❤

    Kramar


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

