Avundsjuk

23 februari 2010 kl. 10:55 | Publicerat i Allmänt, Musik, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Det finns vissa personer som verkligen är avundsjuka på allt. Men jag tror det värsta är när personer aldrig kan glädjas åt andra. Förstår inte riktigt det där…. När jag var med i tidningen Sofis Mode vara det väl en och annan som det stack lite i ögonen på och som inte kunde glädjas åt en, varför liksom? Vadå, avundsjuka på att man har ständigt ont och inte orkar göra någonting? Ja det är ju väldigt mycket att vara avundsjuk på menar jag. Medans många andra åkte iväg och köpte tidningen på en gång för att de var nyfikna och intresserade och även gav positiv respons. En av Filippas klasskompisars mamma berättade att även hon skulle vara med i tidningen Mama (var ju själv med där i ett litet hörn i decembers tidning) så blev jag jätteglad och självklart vill läsa det så fort det kommer ut i handeln! Nä, jag är direkt inte en person som är avundsjuk och som inte gläds åt andra…….i vanliga fall. För  just nu känner jag mig grymt avundsjuk på personer som:

1. är smärtfria
2. klarar av att jobba
3. tjänar bra med pengar
4. vinner flera miljoner
5. klarar av att träna
6. har ork och energi till att göra massor
7. är stresståliga
8. känner till sina rötter
9. är kreativa
10. är smala, snygga, vackra
11. har en mening med sitt liv……

Bjuder här på en låt som spelats in i ny tappning för de lidande i Haiti, det får en kanske att tänka mindre på en själv och mer på andra som har det tusen gånger tusen så mycket värre än en annan…. We Are The World

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Mm förstår vad du menar!
    Är så trist med sånt folk :S

    Massa kramar

  2. Jag förstår verkligen vad du menar Terese!
    Men du, du har en mening med ditt liv! Jag har sagt det förr och säger det igen, du är verkligen en person jag beundrar för hur många andra i din situation skulle orka och kunna få det så bra som du ändå har det, menar en familj som är så fin, dina barn som du tar hand om så, o.s.v…Men tycker verklaigen det är synd om dej då jag vet att du har haft och har det allt annat än lätt men du fixar ju ändå det på nåt vis.

    Och ovanpå detta finns du för dem runt dig som behöver det, du är jämt så mån om alla fast du själv har det svårt.
    Ja, du är helt enkelt en bra vän och jag önskar vi bodde nämre varann, tänk med kaffe vi kunnat dricka du😉

    Vet du att jag skulle blogga om den där versionen? Älskar den med den blandningen av alla artister🙂

    Många kramar!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

