Suck

10 februari 2010 kl. 22:41 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Kände mig faktiskt bättre i måndags, huvudvärken alltså. Igår kom den tillbaka. Visserligen är jag van vid huvudvärk eftersom jag har den VARJE dag, men just den här huvudvärken har jag ju inte varje dag. Den är grymt jobbig för det spränger i hela huvudet och bakom ögonen, blir yr, det blixtrar och jag blir smått illamående. F-n vad trött jag är på det här! Har dessutom haft en extrem värk i mina händer, fingrar, handleder och armar plus den ”vanliga” värken i kroppen på detta. Inte kul och va Terese just nu. Vill vara pigg, fräsch, alert och glad. Men är istället orkeslös, trött, sliten med svarta ringar under ögonen och nedstämd.

Trots detta kan jag inte annat än att le när min son drar igång med sina stolligheter. Han kan verkligen få en att må bra, skratta och glömma allt det tråkiga och jobbiga för en liten stund. Tänk om man hade haft hälften av hans energi och ”gladhet”! Just nu händer det så otroligt mycket med hans utveckling. Han har bla börjat med nya ljud, pekar och säger ”däää”. Tar efter mycket, leker på ett helt annat sätt med sina leksaker. Man märker att han ”förstår” mer och mer nu när man pratar med honom🙂

"Var är Vilmer?" "Är Vilmer borta" (på väg att gömma sig)

Borta....

"Däää"

Filippa var iväg och tog andra sprutan mot svininfluensan igår och inatt kom febern så idag har hon varit hemma från skolan. Har varit ganska pigg under dagen förutom att hon haft lite feber samt lite ont i huvudet. På kvällen nu verkade det som huvudvärken eskalerade en del. Fick en tablett innan hon lade sig, får se hur hon mår imorgon. Mamma och lillebror var här och hälsade på en liten stund på em, inte allt för ofta dom kommer hit så det var kul. Vilmer var lite blyg till en början men efter ett tag skrattade han och busade som vanligt. Mamma fick syn på den här tavellisten som vi har i vardagsrummet med foton på Filippa och utbrast ”Varför har inte jag fått ett sånt där kort på pojken för?” och pekade på 1 årskortet. Jag blev som ett frågetecken och frågade vad hon menade. ”Jamen, jag har inget sånt kort på Vilmer” I samma sekund som jag påpekade att det inte var Vilmer utan Filippa på kortet så förstod hon själv att hon tagit fel. När hon gick närmare kortet så såg hon ju att det var Filippa😀
Det är flera stycken nu som påpekat att de tycker Filippa och Vilmer är så lika, men det är dom ju även om de självklart har många egna egenskaper. Vissa saker och miner som de gör är de otroligt lik varandra, kan många gånger förundras över deras likhet på nätterna när jag sitter och ammar Vilmer. Nästan som att det känns som att jag sitter och ammar Filippa istället…hehe:mrgreen:

Nä nu orkar nog inte mitt huvud med något mer idag, dags för sängen. Dröjer väl inte förrän lillen vaknar igen, vaknar ju fortfarande ganska ofta under nätterna *gäsp*

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja usch, stackare😦 kan verkligen inte vara lätt😦
    *krama om*

    Ja gud vad fina kort på en mkt fin pojk🙂

  2. Vad jobbigt du ska behöva ha dte med din värk vännen. Fastän att man är van så tar dte ju hemskt på ens krafter.

    Kul med besök, får man alltid lite annat att tänka på och vilken tur att du har dina fina ungar, barn om några är ju bra på att dela med sig av sitt goda humör, ja det dåliga också förstås men dina verkar ju ändå vara mest på gott😉

    Hoppas du mår lite bättre nu, tänker på dej!
    Många kramar till dej!

  3. Ja gumman, vad jobbigt det är när man får såna där dagar..å du kan ju inte bara lägga dig ner heller när du är ensam med lillkillen.
    Men så söt han är, ett riktigt litet busfrö ser han ut som😀
    Å luggen den bara växer o växer😉

    Kramar

  4. Visst är det underbart när man upptäcker hur otroligt mkt de förstår och tar efter coh härmar människorna i sin omgivning! Superhärliga bilder! Inte kul med ont efter sprutan. W klarade sig undan feber men hon hade panik för att ta den och skrek och mådde inte så bra psykiskt efteråt på flera timmar:( Ha en bra vecka!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

