Taktilmassage

05 februari 2010 kl. 11:21 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer

Fick en taktilmassagebehandling av Niklas när jag fyllde år som jag inte har utnyttjat än, men nu tänkte jag att jag skulle göra det. Skulle verkligen behöva lite massage, både här och där! Innan vi flyttade hit så var jag på fibromassage ungefär en gång i veckan, dock bara en halvtimma åt gången. Men gud så skönt det var. Även om det inte hjälpte mot värken så himla mycket så var det ju ändå skönt när man väl var där. Fick 30 min avslappning i alla fall.

Har länge pratat om att ta tag i det här med min huvudvärk, men det har inte blivit av. Jag tror inte man kan göra så mycket åt det, men vem vet. Borde kanske ringa och se om det går att göra någonting, man ska ju inte behöva gå med ständig huvudvärk dag in och dag ut. Huvudvärken håller alltså i sig än och jag kan säga som så att det inte är ett dugg bättre än det var i början av veckan….kan kännas bättre småstunder, men sedan kommer det tillbaka och liksom bara blixtrar till och det känns som hela skallen ska explodera och gå i småbitar. Igår var jag även lite yr, vilket jag brukar vara rätt som det är.

Nä nu ska jag förebereda en stek som vi ska bjuda svärföräldrarna på! Hoppas ni får en trevlig fredag!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad skönt det låter med massage, alltid bra ju även om det inte hjälper mot värken direkt.
    Vad drygt det där med din huvudvärk är då, tycker också du borde ringa om det där. Det är så grymt jobbigt och påfrestande med just huvudvärk, personligen föredrar jag värk i ett ben t.ex. Men hade ju förstås helst sluppit det där också🙂

    Ha en mysig fredag ni också.
    Många kramar till dej vännen min!❤

  2. Hej
    Jag har också fibro och huvudvärk och blixtar. Har varit iväg och kollat upp huvudvärken , dom hittade igen men läkaren jag träffade sa att detta är vanligt bland fibropatienter eftersom musklerna är på spänn hela tiden,ingen tröst för dig men jag vill bara tala om att du inte är ensam. Känns inte roligt att ta huvudvärkstabl som inte hjälper. Jag går på floating och det hjälper mot huvudvärken då musklerna i nacken slappnar av. Jag råder dig att prova floating om du inte gjort det.Hoppas att det blir lindrigare för dig snart.
    Mvh Nine

  3. JA usch😦
    *krama om*
    Jobbigt för dig😦

  4. Jag har exakt samma problem, huvudvärk ständigt å det där som du förklarar att det liksom blixtrar till!
    Å så yrseln som kommer helt plötsligt..drygt!
    Ibland får jag för mig att det är nåt allvarligare..men det är bara mina katastroftankar som spökar😉

    Taktilmassage hette det ja🙂 Minns att du skrev om det förrut, ska bli spännande att höra vad du tyckte om det sen!
    Kramar


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

