Livet

03 februari 2010 kl. 11:43 | Publicerat i Dottern Filippa, Hem och inredning, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

Ofta sitter man och klagar på allt och alla, man klagar på att man har ont eller att man har dåligt med pengar. Någonstans därute, finns det människor som har det riktigt jobbigt så att ens egna problem anses som en liten nål i en höstack. Jag läser några bloggar där föräldrarna kämpar mot sina barns cancersjukdomar,  de kämpar mot livet och hoppas varje dag.

I söndags gick en kompis pappa bort i cancer. Meningen var att kompisen och hans bror skulle med maken ut i lördags, men pappan var lite dålig. På söndagkväll säger maken att att han ska sms:a kompisen och höra hur det går med pappan. Han får ett meddelande tillbaka att pappa gick bort för någon timma sedan. Det var inte riktigt det svar han ville ha tillbaka. Vi trodde inte att det var så dåligt med honom, det känns som han blev väldigt dålig snabbt då allt verkade hade varit under kontroll tidigare. Jag minns inte exakt när det var, men jag tror det var 2004 så dog även kompisens mamma i cancer. Han har alltså mist båda sina föräldrar nu i den hemska cancern! Livet är bra orättvist!

Man borde inte gnälla och klaga så mycket som man gör egentligen. Kanske man ska lägga den lilla energi man har till att se det positiva och vara glad över det man har? Jag är så glad att min familj och mina nära och kära är friska och mår bra. De är mitt allt!

Har sedan i måndags haft en otrevlig huvudvärk, det värsta är när jag vaknar med huvudvärken. Då är det svårare att bli av med den också. Men eftersom jag har en underbar make som är hemma från jobbet för min skull så kan jag ta det lugnt. Det värsta är att huvudvärken blir värre när jag ligger ner, så jag får sitta upp mest och det är inte så bra för övriga kroppen och värken….

Filippas rum börjar bli klart nu och jag tror det kommer bli jättebra därinne! Vi håller på med sängen nu, har slipat och lagt på grundfärg. Får se om Niklas hinner måla med den vita färgen idag, tror att det kommer bli fint. Jag har köpt träbokstäver på Panduro som jag har målat svarta som ska sättas upp. Har även sågat ut en tunnare skiva som ska bli ett skrivbordsunderlägg, väntar på en rosa prickig vaxduk som jag beställt från Stoff & Stil som jag ska klä skivan med. Sedan är det bara den stora spegel som ska upp, gardinkappan som ska sys och sättas upp (har inte fått tyget ännu) och sedan invänta Bruka Designs rosa minipostlåda som inte fanns i lager på Rum & Kök  när jag var där. En matta ska det också inhandlas, men har inte riktigt bestämt ännu vad för matta. Har sett att det finns en billig ryamatta i rosa på Rusta, tänkte jag skulle åka och kolla på den. Vet inte riktigt om just den rosa färgen passar i rummet.

Bilder på rummet kommer ni få sedan när det är klart!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja visst har du rätt🙂 det finns de som har det hemskt som tusan😦

    usch beklagar verkligen *kram*

    Usch lät inge vidare alls med huvudvärken😦 hoppas den släpper snart!
    Vad skönt att han är hemma , visst är det underbart med makar som gör ALLT för en🙂

    Ha det toppen
    kraaaaaaaaaaaam

  2. Ja, livet är verkligen orättvist och den där cancern är bara så fruktansvärt otäck!
    Visst ska man vara glad för sitt, man har ju ändå det hemskt bra om man jämför med många!

    Jobbigt med din huvudvärk, det tar verkligen på en.

    Ser fram emot bilderna🙂
    Kram kram!

  3. Ja de är hemskt, en helvetes sjukdom. Ska bli roligt att få kolla in bilder sen då jag kommit hem från sjukhuset, om du inte hunnit lägga in några innan jag ska in.
    Ha det bra o sköt om dig!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

