Bråkiga barn

22 januari 2010 kl. 09:18 | Publicerat i Dottern Filippa | 4 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Uuuu, vad irriterad man kan bli ibland på andras barn. Lite dåligt samvete får man ju när man känner lite ilska. Det finns lugna barn och försiktiga barn, det finns aktiva barn, det finns barn som hittar på en massa hyss. Sedan finns det barn som gärna slåss, det är just i den kategorin som jag kan känna mig irriterad på när det gäller vissa barn. Det finns en kille här som Filippa brukar leka med ibland tillsammans med andra kompisar och alltid gör han någonting. I somras tex stod han och kastade bollar på Filippa och hennes kompisar, ändå sa vi till honom flera gånger att sluta. Men han lyssnade inte så till slut skickade jag hem honom. Han knuffas, sparkas, lyssnar inte, är spydig när man säger till honom. Igår var han med Filippa och två av hennes kompisar, de var på utsidan och lekte i en snödriva och jag hör Filippa börjar gråta. Då hade han slagit henne på benen flrea gånger med en stor spade. Jä****la unge! När jag bad honom komma fram (han gömde sig såklart när han såg mig) så vägrade han, men till slut kom han och jag frågade vad han höll på med. Han gjorde ju ingenting sa han. Frågade om inte hans mamma och pappa hade lärt honom att man inte ska slå andra, det hade dom inte sa han så då sa jag att då lär jag dig det nu. Fick honom att säga förlåt till Filippa. Han har en lillasyster som är precis likadan. Sådär äckligt otrevlig och inte lyssnar när man pratar med henne. Hon var här inne en gång, alla andra lyssnade men inte hon. Inte för så länge sedan gick hon och skrapade med en stav på våran bil, sa till henne att hon inte skulle göra så. Då gick hon och sparkade på bilen istället! Vet att det är flera stycken som har förbjudit sina barn i perioder att leka med den här killen, taskigt. Men vad ska man göra? Jag vill inte ha hit bråkiga ungar som inte lyssnar. Det är en sak om de inte lyssnar på sina föräldrar, men andra ska de ju respektera. Konstigt är det också att de är två syskon som är likadana, man kan ju undra hur föräldrarna uppfostrar sina barn egentligen? En av Filippas kompisar sprang tydligen hem till kompisens föräldrar och berättade, då hade pappan sagt: ”om han gör så en gång till så får han komma in”. Hade det varit min unge hade jag talat om på en gång att det inte är okej att göra så!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch så jobbigt och det kan ju inte vara så kul för dem andra barnen att leka med dessa då.
    Kanske du skulle prata med föräldrarna?
    Jag förstår inte heller hur dem uppfostrar sina barn alltså!

    Jag hoppas du mår bra annars idag då och att ni nu får en fin helg!
    Kramar till dej!

  2. Men usch vilken unge!! Syrran likaså *morr*

    Nej sådana barn vill man inte att sina egna ska leka med😦

  3. Jag tycker nog att ungen är stor nog att veta att man inte gör så och föräldrarna borde vara stora nog att säga ifrån direkt. Inte när han gjort om samma sak igen, man slåss inte -så enkelt är det.

    Samtidigt undrar jag om det kan vara så att barnen inte vet hur de ska uttrycka sig, föräldrarna kanske inte är så bra på kommunikation själva? Men det finns ju också föräldrar som inte tror att deras barn kan göra något fel och ”inte ser” när problemen påtalas…

    Själv fasar jag lite grann för liknande situationer i framtiden. Är visserligen lite lätt arbetsskadad och van att säga ifrån till barn och ungdomar, men jag vill ju inte bli känt som den ilskna mamman bland Ebbas kompisars föräldrar…😉

  4. Tyvärr kan man nog inte skylla på barnen…de är ju små kopior av sina föräldrar och har de inte lärt sig hemmifrån vad som är rätt och fel så kan de ju inte veta…Ser allt för många som helt enkelt inte får en bra uppfostran, usch tänk hur den lilla killens vardag måste se ut innaför hemmen fyra väggar…blir lessen av att bara tänka på det! Men tack vare modiga föräldrar( du exempelvis) som säger i från får även dessa barn kanske en chans att lära sig rätt och fel…kanske finns det en bokstavskombination i bakgrunden?

    Hur som…hoppas Fillippa inte blev skadad av den lilla marodören…

    kram kram


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

