Städat ut julen

05 januari 2010 kl. 22:38 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 2 kommentarer

Nu är julen äntligen borta här, så skönt när det är gjort. Har dock köket kvar som jag ska städa samt skura golven, men det får bli under veckan. Filippa hjälpte mig lite med städningen, hon är så duktig som hjälper till härhemma. Passar gärna sin lillebror, leker och bär på honom🙂 Hon är fortfarande jättehes, orkar inte prata så högt så det blir att hon mumlar fram orden. Det gör ont mitt på halsen säger hon när hon sväljer och hostar, har haft ytterst lite feber idag och ingen snuva på g heller som jag märker. Undrar hur länge hon ska gå med halsont och heshet innan man kollar upp det? Hade det varit streptokocker eller något sånt borde hon väl ha högre feber och snuvig? Vi får se hur det är imorgon!

Filippa ville nu ikväll att jag skulle ta lite bilder på Vilmer och även på dom tillsammans så här kommer några av dom🙂 (Förresten, ser Filippa lite rolig ut nu igen för strax innan jul tappade hon hörntanden i överkäken på höger sida. Igår tappade hon hörntanden på andra sidan så nu syns endast två stora tänder fram på henne också är det kanske dags att klippa luggen på Vilmer snart…hihi.)

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag tycker alltid det blir trist och mörkt när man städat undan julen, alla mysljus försvinner ju men sen å andra sidan så blir dte ju oftare lite ljusare gardiner…Mitt får vara kvar ett tag till iaf🙂
    Vad skönt med en liten hjälpreda, måste ju underlätta endel för dig.
    Jag tycker ju också att hon borde vara ”sjukare” och febrig ifall det vore nåt i halsen, kanske bara virus. Mycket sånt som går nu ju.

    Fina bilder, värt att kommentera dem här också🙂
    Hoppas ni haft en fin dag!

    Kramar!

  2. Ja vi har oxå städat ut julen.
    Det mesta iallafall🙂
    Hoppas ni mår bättre nu
    *kram*


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

