Brrr…

05 januari 2010 kl. 11:32 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 4 kommentarer

-20 är det ute nu, måste det vara så himla kallt? Vill inte gärna lägga ut Vilmer i vagnen när det är så kallt så då får han sova inne, men han sover så himla dåligt inne. Igår var det lite varmare ute så då sov han ute, sov en timma och sedan sov han inget mer på hela dagen. Fick inte honom till att somna på em, han var så trött och gnällig sedan på kvällen att han inte ens ville ha gröt. Provade med välling och det funkade i alla fall som tur var. Inatt sov Vilmer bredvid mig och Niklas låg uppe hos Filippa, en skaplig natt har det varit i alla fall.

Tänkte städa undan julen lite smått idag, skönt att få iordning så som man brukar ha det annars. Skulle så gärna vilja ha nya gardiner i barnens rum sedan också, vill ha kappor i fint tyg. Men jag är så himla dålig på att sy… får se om det finns någon som kan hjälpa mig det isåfall!

Filippa mår likadant idag som igår, ont i halsen och hes samt lite feber. Men hon är i alla fall uppe och leker ibland, just nu spelar hon Den försvunna Diamanten med sin pappa😀

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Tråkit med förkylning men kanske skönt att få den avklarad innan det är dags för skola igen.🙂

    Visst är det kallt idag! Jag gick ut på morgonrundan med Nogger utan att titta på termometern först.. Hu! Kan det vara mildare på altanen? I så fall kanske Vilmer kan sova där?

    • Grejen är den att hon inte är ett dugg snuvig, bara ont i halsen, väldigt hes och hostar. Kanske förkylningen kommer sedan? Får hoppas att detta försvinner snart och att hon slipper förkylningen för det var ju bara några veckor sedan hon var förkyld senast.

      Visserligen har vi inglasad altan, men det är ruggigt kallt där också då det inte är helt isolerat. Det som är bra är ju att det inte blåser något där, men jag brukar ändå ta -15 som gräns för att han ska kunna ligga ute. Har ingen åkpåse heller i vagnen på altanen då det är en extra vagn som jag har lånat bara (allt för att slippa krångla med att köra bak den ordinarie vagnen varje gång han ska ut och sova!)

  2. Jobbigt att hon fortfarande mår dåligt men att hon orkar leka lite är ju iaf ett bra tecken🙂 Det där klassiska spelat är ju riktigt skoj, brukar spela det med min brorson som älskar det.

    Jag är också kass på att sy, har aldrig brytt mig om att lära mig det riktigt då jag tycker det är drygt.

    Ja, nu har vi verkligen vinter och så kallt! Du vet ju hur frusen jag är så gissa att jag fryser nu! Hehe!
    Nu har ju inte jag hängt med så värst bra här men hur är det med Vilmers temp?

    Många kramar!

    • Jag förstår att du verkligen fryser nu…usch! Du får ligga under filten hela dagarna och värma dig🙂

      Med Vilmers temp är det precis som vanligt. Ligger på morgonen mellan 37,2-37,5 och kvällen 37,7-38,1. Ska iväg med honom till läkaren på bvc igen nu i jan angående knölarna och de svullna lymfkörtlarna (han har ju fått två svullna lymfkörtlar till)

      Kram


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

