Sjukt

04 januari 2010 kl. 13:07 | Publicerat i Dottern Filippa, Vikt & Träning | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Filippa blev igår jättehes och hade ont i halsen, på kvällen klagade hon på lite huvudvärk. Idag är det likdant plus att hon har lite lite feber. Inga andra symtom som förkylning syns till, får se hur detta utvecklas. Känns så tråkigt att veta att Vilmer förmodligen kommer gå i hennes fotspår. Han blir ju alltid smittad av henne. Vi hade tänkt åka in till stan idag för att beställa tapeterna till Filippas rum, köpa färg och saker till att kunna måla om hennes säng samt åka till Maxis och handla mat. Beroende på om svärföräldrarna kan komma hit och passa barnen sedan åker vi båda två, annars får Niklas åka själv.

Idag blev jag då med i viktklubben, mitt kalorieintag per dag hamande på 1366. Det kommer nog bli en hel del maträtter från viktväktarboken nu ett tag framöver, men det gör inte mig något då det oftast är väldigt god mat. Ska försöka sätta mig ner och leta lite goda maträtter på viktklubben också, rätterna måste vara enkla att göra och inga konstiga ingredienser!

Nu är det dags att göra sig ordning för dagen, hej så länge!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad jobbigt med sjuka barn igen…Hoppas hon mår bättre nu och att ni andra i familjen klarar er.
    Många kramar!

  2. åh vad jobbigt😦
    Låter som den förkylning vi alla haft här.
    feber, hvudvärk, snorig, hes, halsont

    hoppas hon blir bättre mkt snart

    Ja vad kul, det kommer nog bra detta med vikten🙂

    kraam

  3. Hej ! Hamnade på din blogg när jag sökte på läkarsekriterare kristinehamn. Om man läser hela din blogg så kanske man vet om du hoppade på den eller inte.. Men du har så många inlägg😉 Fall du går eller har gått den kan du väl dela med dig av lite ris o ros ? Jag är så nyfiken..

    Kram Linda

    p.s Söta barn😉

  4. Jag har oxå gått med i viktklubb igen, kört på i två dar nu =)
    Fast jag får äta mer än dig, har ju mer att gå ner oxå😉
    Vi får höras nån dag, kraaaaaam


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

