Trappjävel

03 januari 2010 kl. 13:17 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Egentligen var det väl inte trappans fel utan mitt fel som glömde stänga trappgrinden. Satte Vilmer i sin gåstol och gick mot köksfönstret för att dra upp markisen, kollade en snabbis på Vilmer och ser att han är på väg förbi trappan och i det ögonblicket som gick väldigt väldigt snabbt såg jag att trappgrinden var öppen och gåstolens ena hjul hamnar utanför ner mot trappan och han åker ner.  Jag bara sprang iväg och samtidgt sparkade jag av mig tofflorna och jag ser Vilmer ligga på rygg och skrika på ett av av trappstegen i svängen av trappan. Gåstolen fortsätter rulla ända ner till golvet och jag är mycket tacksam för att han inte ramlade ur stolen därnere då det ligger hård klinkers där. Allt gick som tur var bra med honom! Den här händelsen spelas upp om och om igen i mitt huvud och jag är livrädd för att det ska hända igen. Men jag vill inte ta ifrån honom gåstolen då han älskar att sitta i den och eftersom han är mycket aktiv av sig och inte kryper eller så ännu så är det ett bra sätt för honom att ta sig fram på samt en avlastning för mig. Trappor är bra läskiga och på något sätt var det väl bra att han satt i gåstolen när detta hände, för stolen dämpade ju fallet lite. Tänk om han hade krupit eller gått istället? Jag ber till gudarna att detta inte kommer att hända igen!

På tal om något helt annat, så var vi och bytte vår kamera häromdagen. Jag var inte alls nöjd med den då bilderna blev alldeles ljusa, speciellt i ansiktet. Det tog också  lång tid innan man såg bilderna komma upp på LCD-skärmen. Istället blev det en Lumix. Är mycket nöjdare med den här!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hallå vännen!
    Ja, som du märkt har jag varit frånvarnade igen men du vet ju varför. Saknar din blogg men det har verkligen varit full rulle. Tänker på dej i alla fall, det vet du🙂

    Fy, så hemskt men vilken tur att han klarade sig bra. Du kan såklart inte hjälpa dej och jag förstår att du klandrar dig själv men en olycka händer så lätt och så fort, det är ju bara mänskligt. Han måste ju blivit så rädd lille Vilmer men nu är han kanske själv mer observant på trappen.

    Förstår att ni annars haft myiga helger, fina kort🙂 Och så fina bilder från julafton. Skönt att du fick en bättre kamera nu då då.

    Jag köpte förresten Mama, fin liten notis om dej och din dröm🙂

    Hoppas ni har en skön söndag!
    Många kramar!

  2. ja usch, trappor är otäcka😦
    bra att det gick bra iallafall

    ja det var mkt fina bilder på mkt fina barn🙂🙂

    Mm brukar äta godis var och varannan kväll jag :s Så det kommer bli sååå jobbigt detta :S
    😛

  3. Åh vilka fina barn ni har!❤


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

