Stora tjejen

11 december 2009 kl. 00:09 | Publicerat i Dottern Filippa | 2 kommentarer

Jag var med Filippa till skolsköterskan idag. Det var vägning, mätning, hörselkoll och synkontroll. I början av maj var hon till bvc för 6 års kontrollen och då vägde hon 23,5 kg och var 120,5 cm lång. Dagens siffror hamnade på 25,5 kg och 125,5 cm. Sköterskan tom log och utbrast, att den här tjejen växer verkligen på ordentligt! Vikten ligger hon fortfarande på ett streck ovanför medelkurvan och längden hamnade 2 streck ovanför medel. För att vara tjej är hon är ganska lång för sin ålder. Hörselkollen var u.a och synkontrollen visade som den alltid gör, att hon ser lite sämre på höger öga. Nästa kontroll hos skolsköterskan blir när hon går i 2:an.

Älskar min stora tjej!

11 månader

2 årsdagen

3 år+4 mån

4 år+4 mån

5 år+3 mån

6 år+3 mån

 Imorgon ska Filippa få vara hos farmor och farfar medans jag och Niklas betar av julklapparna. Vi har inte ens köpt en enda julklapp än men jag hoppas vi får det mesta köpt imorgon. På em ska vi till farmor och farfar där kusin Hampus ska firas, han blir 8 år om några dagar. Så morgondagen blir nog lite hektisk och jobbig skulle jag tro….men det spelar ingen större roll då jag idag ändå har mer värk i kroppen och huvudet! Imorgon kanske blir lite tajt, men på lördag hoppas jag på att få lite tid och ork att läsa alla bloggar jag följer!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hon är ju så himla söt, skönt att hon växer och frodas🙂

    Hoppas ni fick era julklappar fixade.
    Kram kram!

  2. Sv: Tack söta du, vad du är fin!
    Jag funderar lite fram och tillbaka ang bloggen, det där med lösen funkar ju si sådär, det strulade ju endel på bl.a dina inlägg och jag kom ju på hur man kunde komma åt dina inlägg utan så det känns inget säkert. Det blir nog så att jag skaffar en helt ny och så får jag vara försiktig med att länka. Jag vet inte ännu men sluta ska jag inte så du kan vara lugn🙂

    Ja, det ska bli såå skönt att komma iväg men jag kommer väl somna det första jag gör, trevligt sällskap för min kompis😉
    Hoppas det är bra med dig och de dina!
    Masssor av kramar till dej vännen min! Tack för att du finns Terese, du är verkligen toppen alltså, jag har verkligen en fin vän i dej❤


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

