Förkylningstider

05 december 2009 kl. 11:20 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Det märks att det är förkylningstider, alla är mer eller mindre sjuka nu tycker jag. Många av Filippas klasskamrater är sjuka. Igårkväll började det märkas av på Filippa att det var något på gång. Hon var tätt i näsan så när hon hade lagt sig låg hon hela tiden och ”snorade”. Imorse när hon började prata hördes det på henne att hon över natten blivit förkyld….suck. Bara 3 veckor sedan hon var förkyld ju och nu är det bara vänta sig att Vilmer blir snuvig igen och för honom var det bara 2 veckor sedan. Tycker ju att han nyss blivit helt fri från snuvan! Vilmers lymfkörtlar kommer aldrig gå ner i storlek när han aldrig blir helt frisk från infektioner, de blir ju bara större och större…

Vilmer sov väldigt bra på nätterna förra veckan, men den här veckan har han inte alls sovit bra. Vaknar hela tiden och gråter mest i sömnen. Vet inte varför det helt plötsligt slår över sådär? Får hoppas att det blir bättre snart igen, man går i en dvala när man blir väckt varannan timma en hel natt!

Idag vaknade jag med supervärk i bröstryggen, gör ont i revbenen fram vid bröstet och mitt emellan brösten, diafragman också går liksom värken rätt genom ut i ryggen. Har många olika sorters värk men just den här värken är bland den jobbigaste tycker jag. För det är en tryckande värk som gör att man får svårare att andas och när jag inte andas ordentligt blir det ännu mer spänningar runt bröstkorgen….

Jag ska se om jag orkar baka lite nougatkakor, tyckte det lät så gott så jag tänkte jag skulle prova att göra. Återkommer senare om det är så att jag lyckas med dom!🙂

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag håller med dig vännen, den värken i bröstet är den jobbigaste. Å jag blir fortfarande lika rädd när jag får rejält ont mellan brösten..eller bröstryggen för då tror jag att det är annat, allvarligare.. Innan jag måste bli påmind om..FIBRON!

    Jag har också haft värk där sista tiden, å som du säger, så får man tyngre att andas å när jag får det så kommer panikångesten som ett brev på posten så den har jag haft riktiga besvär med nu ett tag!

    Usch vad jobbigt med sjuka barn:( å allra helst när de sjuknar om sådär.
    Stackars lilla Vilmer..tycker han varit dålig sen han kom ut! Men så är det självklart inte🙂

    Jaha! Ja men då kanske det är så att hans kroppstemp är högre bara, att han kanske inte har någon feber, för du har ju sagt att han är så pigg samtidigt o orkar vara med fullt ut hela dagarna. Men det stog ju att killar kunde ha högre.

    Jag tycker du är så stark Terese!!

    Kramar om

  2. Vilmer kommer nog ha ett hejdundrande immunförsvar när han är i Filippas ålder, hon får säkert med sig smittor från skolan som han får ta del av.

    De där perioderna när ens aktiva knatte sover bra är nog längre än man minns. Tyvärr känns dålig-sömn-perioderna otroligt långa och jag tror inte man inser att barnet haft en bra period förrän en dålig börjar…


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

