Stolt

23 november 2009 kl. 10:02 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Jag är så stolt över mina barn! Jag vet, detta kanske är så uttjatat vid det här laget, men jag skriver ju trots allt om det som präglar mitt liv mest just nu. Jag går dag och ut och dag in med mina barn, inte konstigt att man då lägger märke till lilla minsta när det handlar om dom. Både positiva och negativa saker som man funderar och oroar sig för. Idag väljer jag att ta det positiva.

Filippa var superduktig på skridskouppvisningen igår. Jag hade en känsla av att hon inte skulle våga gå ut på isen när det väl var dags, men vad fel jag hade. Niklas sa efteråt att det var inga som helst problem strax innan de gick ut på isen. De åkte runt på isen och visade lite olika saker, sedan fick de ställa upp sig på en varsin sida när spelarna kom ut på plan igen. Är riktigt stolt över att hon har blivit så tuff och vågar ta för sig! Extra roligt var också att Kjell & Emma kom och tittade, annars brukar det bara vara vi och hennes farmor och farfar som hon får visa upp sig för.

Vilmer då, jo igår lärde han sig vinka. Om man frågar; Kan Vilmer vinka? Så tar han upp armen och viftar med den också kommer det massa ljud från munnen!😀 Så söt, alltid lika häftigt när de lär sig nya saker.

Tidigt imorse vaknade Filippa och gnällde att hon hade ont i magen, min första tanke var magsjuka. Men än så länge har det inte blivit något. Niklas frågade om hon var kissnödig och det var hon så de gick upp på toaletten. När jag väckte henne sedan för skolan visste hon inte riktigt om hon ville iväg för magen, men hon ville ändå. Tror mest det var för att hon var trött och inte ville gå upp. Hon sa inget mer om magen utan åt frukost som vanligt. Får se hur det går. Vilmer var lite svår med gröten imorse, när det väl var stopp så spydde han lite under tiden jag plockade bort från bordet ocn nyss spydde han ganska rejält när han satt i gåstolen. Hoppas inte det är något på gång där också….men det kan vara magen som spökar då han inte bajsade ordentligt på hela dagen igår och nu på morgonen har han tagit i men det har inte blivit något. Har märkt att så fort han får lite banan blir magen hård på honom, ändå får han katrinplommon varje dag. Får kanske skippa bananen helt och hållet?

I alla fall så har Vilmer nu i några nätter sovit ganska bra och inatt har det varit super. Somnade vid 20.30 igår, hörde att han hostade lite och gnällde till lite grann när klockan var runt 23 men han somnade om. Sedan vaknade han inte förrän vid 02.30 och då ammade han. Lade honom bredvid mig i sängen efter matningen och sedan vaknade han inte förrän Filippa skulle åka till skolan strax innan 8. Så inatt ammade han bara en gång alltså! Hoppas detta kan hålla i sig nu.

Veckan som kommer blir jag själv med barnen på kvällarna då Niklas har eftermiddagsskift. Det nalkas första advent så det är väl dags att ta fram lite adventspynt, får se när jag orkar ta tag i det. Skulle vilja försöka få tag i en Nusnäs ljusstake, tycker de är så fina. Sedan skulle jag vilja ha en dörrkrans till ytterdörren. Det är även födelsedagar den här veckan så jag måste åka in till stan för att köpa present. Filippas kusin fyller 6 år och han ska ha kalas på leklandet till helgen. Måste också ringa till bvc och höra lite om vaccination på Vilmer, läste att ons-tors är det vaccinering på vårdcentralen här för de som är i riskgruppen samt för barn mellan 6 mån-6 år som inte har hunnit får vaccinationen än.

Slutligen….jag mår sådär idag.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Var ska man skriva om sina ögonstenar om inte i sin egen blogg?🙂

  2. Jag förstår helt klart att du är stolt, dem är ju så fina och ditt allt! Och jag som en trogen läsare gillar att läsa om ditt liv, alltså vill jag också läsa om dina barn🙂 Inte tjatigt med andra ord.

    Hur mår dem nu då? Ingen magsjuka på G får jag hoppas, det är ju alltid en skräck.

    Synd att du inte bor nämre då min mamma som sagt gör hemskt fina dörrkransar nu till juletid, jag ser franm emot julpyntet jag, älskar julen🙂
    Men jäkta nu inte med allt och försök att ta det lugnt när Niklas jobbar.

    Ang din kommentar, jag har fått det förslaget av många nu, alltså med tabletter för sömnen men dels är jag nog rätt allmänt anti tabletter då min erfarenhet av allt sånt under åren är kass och dels känns det så fel att ta just för att det är p.g.a honom. Du vet, det där med min envishet😉 Men som du säger, det är tufft och man klarar väl inte det i längden. Jag äter just nu mina starka värktabletter, som jag vanligtvis sover hårdare på men det här med min skräck tar över det. Svårt! Men jag uppskattar din omtanke, alla förslag är ju välkomna🙂

    Många kramar!
    Hoppas ni sover gott inatt allihopa när det är dax🙂

  3. Sv: Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt vad febern just nu beror på,(har uppdaterat bloggen).
    Tack för din som vanligt fina omtanke🙂 Den uppskattas!

    Hoppas dagen är och blir bra!
    Kraaamar!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

