Ögon, läkare och förkylning

19 november 2009 kl. 21:40 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 2 kommentarer

Gårdagens födelsedag blev inte riktigt som man hade tänkt sig. Städade först som en tok i två dagar för att det skulle vara lite fräscht här hemma på födelsedagen. På tisdagen ringde en genomförkyld storebror som låg hemma i feber, likaså hans fru. De kunde inte komma, fick sms av svägerskan förut som skrev att hon och den yngsta brorsonen hade varit iväg och tagit halsprov idag som visade på halsfluss. På tisdagkväll ringer en genomförkyld mamma som hade jätteont i huvudet och hostade. Hon var iväg till doktorn igår som visade på lunginflammation och bihåleinflammation. Alltså kunde inte mamma och pappa heller komma. Svägerska 2, Niklas syster kunde inte heller komma för hon låg hemma i magsjuka. Ja så, födelsedagen firades väldigt lugnt och stillsamt. Svärföräldrarna kom hit en stund i alla fall och fikade. Fick pengar av dom, tänkte jag skulle köpa vinterjacka och vinterbyxor. Av Niklas och barnen fick jag en parfym, Hypnôs (även showergel och lotion i det) och en behandling på Taktilmassage. Fick även nypoppade popcorn i en kartong😀

På tal om alla sjukdomar, Filippa blev ju snuvig efter sprutan. Hon hade ju lite ont i halsen under helgen så kanske var det en förkylning på gång redan. Tyvärr har Vilmer nu blivit förkyld också, han har ju nyss varit snuvig. Iofs har ju Filippa det också och det är efter varje gång som hon har varit förkyld som Vilmer också blir det. Vilmers feber lär väl aldrig försvinna så länge han blir förkyld hela tiden….hans temp har nu ett tag legat på 37,2 på morgonen och på kvällen 38,0-38,1. I förrgår var tempen 37,7 på kvällen men igårkväll 37,9. Imorse var tempen helt plötsligt nere i 36,7. Tänkte att nu kanske den är på väg att försvinna, men nu ikväll låg tempen på 38,1! Jag blir inte klok på det här. Men imorgon ska vi till läkaren, så då får vi se om de kommer fram till något vettigt. Tror ju inte det utan får väl bara rådet att vänta ytterligare en vecka….

Idag har Filippa varit till ögonmottagningen igen för sin syn. Hon ser ju lite sämre på högeröga så vi får komma iväg och kolla 1-2 ggr om året för att se hur det utvecklar sig. Sist vi var iväg var det ingen förändring, men idag hade det blivit lite sämre. Hon ligger på gränsen så de tyckte inte hon behövde glasögon än utan vänta lite till eftersom hon inte har några besvär utav det heller. Skönt det, fast gumman var besviken. Hon vill ha glasögon säger hon😀 Om två veckor är det Vilmers tur att får komma dit, han ska dit för sin lilla skelning på vänster öga.

Vilmers uppvaknande på nätterna börjar tära på mig riktigt ordentligt känner jag. Inatt och idag var det inte långt ifrån tårarna kom. Blir så frustrerad och trött, frustrerad för att man blir orolig. Undrar vad det beror på. Eftersom han vaknade kanske en gång i halvtimman inatt plus att han låg vaken minst en timma mellan 3-4 så har jag inte direkt varit pigg idag, har gått som en zombie. Sedan är det inte bara nätterna som är jobbiga, all den här matsituationen är jobbig också. Vi står still, kanske har det gått ett steg tillbaka också. Han är inte alls intresserad av att äta, han totalvägrar välling nu också så man får ge honom gröt på kvällen istället.

Suck säger jag bara….

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch gumman, det där lät inte alltför roligt..
    Men vilka fina presenter du fick utav familjen..taktilmassage kanske man ska önska sig i julklapp, du har ju pratat så gott om det😀

    Jag förstår att du blir orolig över Vilmers feber som går upp o ner:/ det kan ju inte vara bra för honom att ha det så länge så ja´g hoppas verkligen att inte läkarna säger att ni ska avvakta en vecka till. Stå på Er då!
    Sen att du inte får sova, det tär ju så mkt på en😦 Å värken blir sämre..det där med tårar känner jag igen, vet inte vad det är med mig nu..men varje kväll jag o JOhan pratar så kommer tårar när vi lagt på, lika dant efter att jag pratade med svärmor idag..haha
    Pinsamt att berätta..å jag har väldigt nära till gråten på jobbet tex, om det dyker upp nåt jag inte förstår eller en sur kund eller så.
    Jag har inte varit så förrut!

    Lycka till hos läkaren imorrn nu, jag ska tänka på er.❤
    Stor kram

  2. Hej vännen min!
    Nu är jag hemma igen och kan åter igen hänga med i din fina blogg.

    Låter som sagt inget kul alls, förstår verkligen att det tar på dej och på de andra också.
    Vad sa läkaren?

    Låter ändå som att du hade en skön födelsedag, tråkigt när många är sjuka men tyvärr är det ju den tiden nu.
    Fina presenter🙂

    Drömfångare ska man ha vid sin säng så ska den fånga upp drömmarna, de som har sådana kommer inte ihåg sina drömmar, enligt många så hjälper det alltså bra. Sen är det väl lite ”hokus pokus” över det men faktum är att jag tror endel på sånt där lite övernaturligt.
    Vi får se hur mina nätter blir nu🙂

    Hoppas dagen varit bra och att ni har en skön fredagskväll.
    Många KRAMAR!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

