Emla plåster

17 november 2009 kl. 11:24 | Publicerat i Dottern Filippa | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Filippa var en aning orolig igår inför sprutan. Fick tips om att köpa Emla plåster, ett bedövningsplåster som man sätter på huden minst en timma innan sprutan ska tas. Visserligen hjälper väl inte detta vid en vaccination då den största smärtan är när de sprutar in vaccinet. Men för Filippas del så är det väl själva sticket som är jobbigt så jag tänkte att detta plåster skulle hjälpa henne slappna av lite och faktiskt gjorde det det. Niklas tog med sig Filippa på em och eftersom det var hela skolan som skulle ta då så var det ju kö, lyckligtvis kom de dit ganska tidigt och slapp vänta så himla länge. Hon var jätteduktig, gick in och satte sig och tog av sig tröjan hur lätt som helst. Grät lite grann, men gick över jättefort, det som gjorde ondast sa hon var att ta bort plåstret först😀 Inatt har hon fått legat i våran säng, hon har haft lite ont hela natten. Legat och ”ojat” sig. Frågade henne imorse om hon skulle till skolan eller inte och hon sa nej. När vi gick upp någon timma senare fick jag skäll för att hon inte hade fått gå till skolan! Det har varit sura miner hela morgonen här bara för det, har gnällt emellanåt att det gör ont i armen och i munnen…för i munnen har hon en blåsa. Hon har också hela tiden sagt att hon ska leka sedan. Men nu för en halvtimma sedan sa hon: Jag ska nog inte leka sedan mamma, jag har ont i pannan.
Och när hon säger så, då är det verkligen illa! Kände på henne och hon var lite varm, tog tempen som visade lite feber. Gav henne alvedon för huvudvärken så nu ligger hon här i soffan och tittar på teven.

Vilmer ligger just nu och sover ute i vagnen. Igår kväll fick jag en mindre chock när jag tog tempen på honom, den låg på 37,8. Annars ligger den på 38,0-38,1. Men det hela vägde upp det imorse när jag tog, då låg den på 37,4. Annars har den legat på 37,2 på morgonen. Vi får se vad den ligger på ikväll! Jag hoppas han är lite gladare och piggare idag, för igår verkade det inte vara någon bra dag varken för honom, Filippa eller mig!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag visste faktiskt inte att det går att köpa de här plåstren, däremot vet jag att dem är bra.
    Jag fick använda endel sådana här när jag var yngre och dem hjälper, skönt att det gick bra för henne.

    Tack så hemskt mycket för din fina kommentar, snäll du är🙂
    Jag beundrar ju dej då jag tycker du är en hemskt stark och bra människa🙂
    Jag vet ju hur mycket du har att kämpa med varenda dag och trots det orkar du ta hand om din fina familj, bra jobbat vännen.

    Hur mår du idag? Hoppas ni alla får en fortsatt bra dag.
    KRAMAR!

  2. Jaha det finns ett sånt plåster alltså?
    Felicia nämnde det men jag viftade bort det som att ”Nää det finns inget sånt plåster”
    Men då hade hon rätt!🙂
    Tur att det gick bra för henne ändå.

    Håller med dig om äggallergi o Vilmer, hur sjutton ska du veta det..å visst man ska vara väldigt allergisk mot ägg eftersom det kan innehålla spår, men tänk om ens barn är just det då, Väldigt allergisk mot ägg..
    Nu tror jag ju inte att han är det men förstår din undran.

    Vad skönt om febern börjar ge med sig..han har haft den så länge nu skrutten:/

    Kram Kram

  3. Vill ni kanske mina hälsoplåster?


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

