Utvecklingssamtal

11 november 2009 kl. 23:40 | Publicerat i Dottern Filippa | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Var till skolan igår för utvecklingssamtal. Det är inga som helst problem med Filippa i skolan, känns så himla skönt att få det bekräftat även om vi redan anade det😀 Hon är jätteduktig på allt, nästan så att man kan tro att hon går i 1:an sa fröken (har ju hört det förut, att hon är som hon vore ett år äldre) Vår tjej är lugn och harmonisk, lyssnar alltid på både fröken och de andra barnen, fungerar fint i grupp och kan leka med alla. Jobbar hela tiden bra på arbetspassen. Bara positiva saker med andra ord! Det enda fröken hade att säga, som hon reagerat lite extra på är att när Filippa jobbar i tex bokstavsboken så kan hon bli lite osäker. Hon är väldigt noggrann, vill att det ska bli så bra som möjligt och det är som att hon är rädd för att göra fel, frågar gärna ofta om ”det är så här man ska göra eller om det är rätt”. Känner igen mig så väl i det där, jag är EXAKT likadan. Hellre att det tar lite längre tid för mig, bara det blir bra och rätt från början. Men tänker jag efter så vet jag med mig att Filippa brukar fråga sådär, när hon gör vissa saker.

Liten tjej har blivit stor tjej, vår älskade prinsessa! 

CIMG2704

Bild tagen av Emma

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Visst är det underbart att höra att det går bra för dem på alla plan! Läste artikeln om dig i Sofis mode. Stark och bra.

  2. Ja han har kvar sin lymfkörtel. Dom försvinner aldrig. Har en själv i halsen… Men så länge dom inte börjar växa så är det ingen fara!

    Nä vi fick aldrig veta varför han hade sin feber… Men ett alternativ kan ju vara att han är överaktiv. Men det får vi ju aldrig veta…

    Hoppas det går bra på bvc och att han slipper sin feber snart!

    Kram Emilie

  3. Hej vännen min!
    Nu är jag äntligen på rätt spår igen så nu kan jag åter igen hänga med i din blogg igen🙂 Tack för dina fina kommentarer, du är så fin så!

    Vad kul att bara höra en massa positivt, hon är så söt så lilla Filippa, trivs hon bra och så?

    Hoppas ni haft en fin helg och att du mår bra?
    Kram kram!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

