Förhöjd temp

09 november 2009 kl. 22:28 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Ja Vilmer har fortfarande förhöjd temp/feber. Onsdagens läkarbesök visade ju som sagt ingenting. På torsdagen var tempen nere i 37,3 på morgonen men högre igen på kvällen. Den har legat som vanligt sedan mellan 37,6-38,0. Igår em var han lite gnällig och senare på kvällen blev han sådär rosig på kinderna som han kan bli emellanåt. Tog tempen och då låg den på 38,3. Imorse när jag kollade var den nere i 37,1, nu ikväll 38,0. Vad är detta egentligen? Har han något virus i kroppen som gör att tempen pendlar så? Tur att det inte är mycket, men enligt läkaren så är det ju feber i alla fall om den ligger på 38,0. Vi ska ju iväg till bvc på onsdag för att träffa läkaren angående Vilmers huvudhållning, så då ska jag ta upp detta. Tycker att han rosslar väldigt mycket ibland också, sedan höra lite om de där lymfkörtlarna som jag tycker har blivit större och fler. Varför ska man behöva oroa sig jämt? Minns när Filippa var mindre vad orolig man var för hennes febertoppar, minst 2 ggr i månaden hade hon feber både med och utan symtom från hon var 5 mån till 3 årsåldern.

Även om inte Vilmer kryper och sådär så är han ju väldigt aktiv, kanske därför tempen skenar iväg uppåt under dagen? Han vill inte direkt vara still, utan ska hela tiden försöka ta på allt. Han vill ut och gå, hoppa och gärna vara där storayster är. Så fort hon är inom synhåll så blir han alldeles stel och förväntansfull och måste skratta och ha sig😀 Ja vi får väl se på onsdag vad de säger på bvc.

Imorgon ska vi på utvecklingssamtal på skolan. Ska bli intressant och höra vad fröken har att säga om Filippa! Hon ska ju sitta med på samtalet, vi har gått genom ett litet formulär med henne som vi fick från skolan där hon skulle fylla i vad som är roligt och inte roligt på skolan.

Just nu är det lite kämpigt med läggningen, Filippa har helt plötsligt börjat tänka på döden. Hon är rädd att hon ska dö eller att vi ska dö. Ikväll när jag sa godnatt till henne och att vi syns imorgon sa hon: Ja kanske…
Vadå kanske
, sa jag. Hon svarade att hon kanske är död imorgon😦

Det är grymt jobbigt, men får hoppas att det går över snabbt! Hon har ju alltid varit lite av en tänkare, som tänker och funderar väldigt mycket!

Nu ska sätta mig och kolla på lite inspelade program, bla Oskyldigt dömd från i onsdags. Om jag nu orkar och inte somnar i soffan….risken finns ju alltid🙂

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad jobbigt med hans temp, att det skiftar sådär, skumt. Hoppas ni får någon förklaring på bvc, förstår din oro.
    Och med lilla Filippa då…Vilka stora funderingar du, stackaren. Tufft och vad säger men egenligen på sådana kommentarer men det där brukar ju komma i intervaller och förhoppningvis försvinner det snart igen.

    Tack för din omtanke min vän! Jag mår inget bra alls men har i alla fall uppdaterat bloggen lite nu.
    Så det är ingen större fara med mig🙂

    Men kom att tänka på att jag kanske missat nåt här nu ang din andra artikel? Jag vill ju inte missa dej vet du och komemr inte ihåg när du sa att den kommer men visst var det inte så ofta den utgavs?
    I alla fall hoppas jag det är någotlunda okej med dej och familjen din.
    Många kramar!

  2. Hej vännen!
    jag förstår också din oro, så det måste bli skönt när ni får komma till bvc. Vad är det med hans huvudhållning som ni ska kolla upp?

    Det är så skönt när de kan börja prata o berätta vad felet är, vart de har ont mm..

    Kramar till dig

    • Vilmer lutar huvudet en hel del åt höger. Men det har faktiskt blivit mycket bättre sedan förra veckan då jag ringde om detta. Så det kanske är på väg att försvinna. Han har ju blivit stadigare nu också och sitter helt själv så det kanske berodde på det. Vi ska i alla fall iväg ändå, lika bra att de får kolla och sedan även kolla knölarna i nacken igen plus prata om ”febern”. Kram

  3. Vad sa farbror doktorn?
    Kram


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

