”Snön faller och vi med den”

05 november 2009 kl. 10:13 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Nu har första snön kommit, inte mycket men i alla fall såpass mycket så att det blir lite vitt på backen. Kan inte förstå att det redan är november, bara 4 veckor kvar till första advent. Redan nu har man fått börja planera för alla födelsedagar och julklappar. Första födelsedagen sker nästa vecka, då är det brorssonen Filip som blir 4 år. Ska åka iväg och köpa en piratdräkt till honom tänkte jag.

I tisdagskväll fick vi följa med och titta när Filippa hade sin sista gympalektion, hon var så duktig. Fick en godispåse samt ett diplom av lärarna efteråt. Det blir nog en fortsättning efter jul och jag tror säkert Filippa vill fortsätta gympa då!
 DSC01078

DSC01079

Igår åkte vi med farmor in till stan så Filippa fick köpa sig en windstopper fleecejacka. Hon har tjatat om en sådan sedan Vilmer fick en för några månader sedan och farmor lovade att hon skulle få en sådan utav dom. Tyvärr fanns ju varken den rosa eller ljusblåa jackan kvar så det fick bli en röd istället, men det funkade lika bra det. Kommer kanske inte kunna ha jackan så mycket nu då det börjar bli kallare ute och då är det ju vinterjackan som gäller. Men jag tror att hon kommer kunna ha den till våren då den är ganska rymlig nu. Polarn och Pyret kläderna är ju lite större i storlekarna. Vilmer fick 7 månaders present också och det blev två bodys och två pyjamaser🙂 Eftersom snön börjar komma lite smått nu så måste vi åka in till stan igen och köpa vinterskor till Filippa för det har hon inte än!

Ringde till sjukvårdsupplysningen igår för att rådfråga lite om Vilmers förhöjda temp. I minst fem dagar har ju tempen legat mellan 37,7-38,0. De sa att det var feber och tyckte att jag skulle ringa till vårdcentralen så det gjorde jag. Fick en tid redan på em för att träffa en läkare. Läkaren undersökte Vilmer både här och där och kunde konstatera att han inte hade något som han behövde antibiotika för. Så troligtvis har han virus kvar i kroppen efter förkylningen för några veckor sedan. Läkaren tog tempen på honom och den visade 37,0, då i örat så han sa att om man lägger till lite så blir det ju 37,5. Det stämde nog ganska bra för imorse när jag tog tempen var den nere i 37,3 så febern har väl försvunnit nu, får vi hoppas.

Idag vaknade jag med ett dubbelt så stort högerbröst, det värkte och var knöligt. Vet inte varför det helt plötsligt var det, har ju ammat som vanligt under natten på det bröstet. Det är fortfarande knöligt och gör ont i det, känner mig lite hängig också så jag funderar på om det är någon form av mjölkstockning? Får väl se vad som händer….Annars är det precis som vanligt med mig. Hade väldigt ont i huvudet igår så jag fick ta alvedon. Tycker att jag har fått tagit lite väl mycket värktabletter ett tag nu mot huvudvärken. Får hoppas det lugnar ner sig lite snart.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag tycker det är på tok för tidigt med snö, men som du skrev så är det ju advent om bara ett par veckor, här var det lite vitt ett litet tag igår men blev sen regn med en gång nästan.

    Kul att hon trivs med gympan, hon är så söt så🙂

    Snällt att barnen fick kläder, det är ju nåt som verkligen måste gå åt hos er, de växer ju så snabbt.

    Bra att läkaren kollade upp lilleman då i alla fall, du har väl inte feber nu då eller?
    Jobbigt med din huvudvärk!

    Tack för din fina kommentar Terese, det värmer!

    Ha en fortsatt fin dag!
    Många kramar till dej!

  2. Så kul att hon gillar gympan. Vet att W skulle älska det men jag ser inte att det finns utrymme för ännu en sak i veckan just nu. Så skönt att Vilmers temp är lägre idag. Måste kännas gott för både dig och honom:) Vi handlade vinterskor till W igår. Två par på skopunkten och sen tänkte jag ta ett tredje, gratis par, till M men de hade verkligen uselt med skor i str 21 inne i stan. Hon i kassan sa att det finns mkt större utbud på Skopunkten ute på Bergvik. Tack för kommentaren om dop/namntavlorna. Jag tar 100 kronor + porto. De är i A4 format precis som stjärnalfabetsttrycken. Hör av dig om du är intresserad. Ha en trevlig kväll.

  3. Ja det är otroligt att det redan är november.
    Detta år har gott så fort!!

    Vad duktig hon e din tjej🙂

    Ha en trevlig fredag
    kraaaam


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

