Herre min skapare….

03 november 2009 kl. 09:29 | Publicerat i Sonen Vilmer | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

vad trött jag är!! Vilmer har verkligen bökat inatt, det började redan någon timma efter att han lagt sig. Sedan höll det på så en gång i timmen, ibland gick det bara 20 min innan han började igen. Jag fick lägga honom på sidan och buffa i rumpan en hundra gånger. Han ammade två gånger under natten bara och det verkade funka att endast köra med buffningen för jag tror faktiskt inte att han var hungrig. När vi närmade oss morgon så lade jag över honom i vår säng bredvid mig, blir ju jobbigt och kallt och springa upp och stå där vid spjälsängen. Jag tycker att det hjälpte när han fick ligga hos mig, jag låg och höll honom i handen och så fort jag hörde honom var jag där och buffade honom i rumpan.

Igår tankade jag honom med mat så gott jag kunde och jag tycker han åt ganska bra faktiskt emot vad han annars brukar göra, men ändå bökar han på natten så man håller på och kreverar:

7: Amning
8: 180 ml välling
8.30: Sova+Amning
11.30: 3/4 liten burkmat+amning+40 ml ersättning
13.15: Sova+Amning
15.30: Amning+180 ml ersättning
19: 3/4 grötportion med fruktpuré
20: 200 ml välling+amning
22.30: Amning
1.30: Amning
4.30: Amning

Jag har ännu mer ont i skallen idag, men det beror väl också på natten kan jag tänka mig så nu ska jag passa på och vila en halvtimma innan Vilmer vaknar igen!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Oj, han äter mkt , så inte kna det vara för att att han är hungrig iallafall :)Han äter inte för mkt så han får ont i magen för det?
    det är jättesvårt det där just med maten på de små. hur mkt de ska äter osv.
    Jobbig natt verkar du ha haft iallafall😦 *krama om*

    Stackare.

  2. Inte konstigt att du har sådan huvudväk efter en sådan där natt, jobbigt!
    Ta det lugnt idag vet jag!
    Många kramar!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

