Segt segt

02 november 2009 kl. 13:41 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 1 kommentar

Här är det otroligt segt. Beror väl mycket på vädret och min huvudvärk. Igår em var Vilmer otroligt gnällig, sov inte så länge på em så jag tänkte att det kanske berodde på det. Men på kvällen så tyckte jag han var lite varm så jag tog tempen, den låg på 37,9. Vet inte, men är inte det lite förhöjd temp? Vet ju inte riktigt vad han har annars i temp. Tog tempen imorse också och då låg den på 37,7. Han är lite gnällig, men annars pigg och glad som vanligt. Han är lite hes har jag märkt, kanske börjar bli snorig igen? Jag har tänkt på att han väldigt väldigt ofta blir rosslig när han äter (fast mat tex gröt) Undrar vad det beror på? Ammar han eller äter från flaskan sätter han nästan alltid lite i halsen 1-2 ggr under tiden han äter. Är väl lika bra att ta upp det med läkaren nästa vecka när vi ska dit. Knölarna bak i nacken är fortfarande kvar och jag tycker att de har blivit större? Men kanske beror det på att han har varit förkyld nu? Ja många frågor minsann!

Imorse kom Niklas in med Filippa till våran säng, hon grät gumman. Niklas sa att hon hade drömt mardrömmar och hon ville inte att pappa skulle åka till jobbet. När hon kröp ner bredvid mig kurade hon ihop sig och tog min hand och ville inte släppa den i första taget. Samtidigt höll Vilmer på och bökade så jag var illa tvungen att gå upp ibland och varje gång jag lade mig i sängen kom hon och letade efter min hand. När vi steg upp imorse frågade jag henne vad hon drömde, hon ville inte säga först men sedan sa hon att det var om monster. Jag frågade vad monstren gjorde, men det ville hon inte prata om sa hon så det behövde hon inte. Kanske hon berättar en annan dag. Kan tänka mig att det har blivit lite Halloween prat nu under helgen och det har ju varit några utklädda barn här och knackat på dörren. Hon gillar inte att se folk utklädda, när vi var till affären skulle hon betala sitt godis själv men när vi väl kom till kassan och kassörskan var lite lite utklädd så vågade hon inte. För övrigt så har ju Filippa blivit väldigt tuff och framåt, men detta är något som fortfarande sitter i. Rädd för maskerader, spöken och annat ”farligt” i filmer.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ang det där med tempen så sa min mamma nyligen att hon läst att de numera anser att man har feber ifall det ligger ett par grader över det man vanligtvis har, så jag som bara ligger runt 35.5 har alltså feber om jag har 36, innan har det väl varit mer om man har över typ 37.5, men inte lätt att veta vad man ligger på i vanliga fall, så som på lille Vilmer.
    Hur är han idag då?

    Stackars Filippa, inget kul alls med mardrömmar. Man kan ju inte vara modig jämt, förstår att hon blev rädd för alla monster i helgen.

    Jag kom inte iväg till skolan igår, jag var inte alls i bra skick…Mår typ lika idag.
    Hur mår du?

    Ha en fortsatt fin dag vännen min!
    Kramar!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

