Party

28 oktober 2009 kl. 11:03 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Igår var det två kompisar här till Filippa hela dagen, även om det var fint ute skulle de vara inne och leka. Tokiga de är!  Runt 17 skickade jag hem Filippa och Alicia hem till Alicia, för kl.18 skulle de på gympa och det var kompisens föräldrar som skulle köra dom. Efter gympan fick Filippa följa med dom hem för jag var på Ljusparty hos Marie. Har väldigt dåligt med pengar så jag fick avstå från att köpa, men kul att få komma iväg lite och dessutom få god fika! Vilmer var med och han var snäll som vanligt, dock var det lite svårt att fika med honom i knä för han ville inte ligga på golvet en stund utan skulle vara i mammas famn hela tiden. Han fick en maraccas av Maries son Ozzy och den blev genast en favorit😀

När partyt var över åkte jag förbi och hämtade Filippa och sedan åkte vi hem, duschade av Filippa. Satte på Vilmer pyjamasen och försökte sedan ge honom välling vilket han nu i flera dagar inte vill ha alls. Vet inte varför han helt plötsligt är helt anti mot den, har ju förut fått i  honom runt 100-160 ml i alla fall. Men häromkvällen spydde han ganska rejält efter att ha druckit välling så han kanske har fått avsmak nu? Funderar på att köpa ny välling och se om det funkar, det finns ju i små tetraförpackningar nu och det är himla bra så slipper man slösa stora paket om det är så att han inte gillar det ändå.

2009-10-28 Från mobilen 008

Alltid lika glad min lilla solstråle!

Istället för att äta vällingen låg han och skrattade åt storayster som busade med honom, han är så skön när han skrattar sådär:mrgreen:

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Trevligt med ljusparty, jag har faktiskt aldrig varit på det. Är det dyra grejer?
    Tykänns Vilmer och sådär eller han trivs i andras famnar också?
    Vad man blir glad av att höra hans goa skratt🙂

    Ha en fortsatt fin dag på er!
    Kramar!

  2. Visst är det roligt att komma ut och träffa folk ibland. Ljusparty har jag aldrig varit på, finns det hemsida till företaget så man kan se vad det är för produkter?

    Välling är kluriga grejer. Ebba gillade Nestlés välling direkt men nu har vi gått över till Semper eftersom de har för 1½-åringar, Nestlé har bara för 15 mån konstigt nog. Den vällingen går också bra men alla sorter på tetra ratar hon. Det är skillnad på konsistensen och även smaken i jämförelse med den man blandar själv. Himla synd eftersom tetra skulle vara praktiskt när vi tex åker till mina föräldrar utanför Enköping. Som det är nu så äter hon antingen gröt på burk (den som man blandar själv är inte god längre tydligen.. Alltid är det något krångel..😉 ) eller så sitter jag i baksätet och blandar välling med varmvatten från termos och hoppas slippa spilla!😀
    En i föräldragruppen har samma problem men omvänt. Hennes grabb dricker bara tetravälling men vägrar pulverblandad.

    Det är nog så att Vilmer har minnesbilden av att må dåligt i kombination med vällingen så en ny välling kan säkert hjälpa.🙂

  3. Hejsan.

    Ja det kan vara för att han kräktes upp den.
    ja prova med en annan och se, håller tummarna för att det funkar🙂

    Kramis

  4. Hej.

    Ja jag vet inte vad det är för melodifestival.
    Ja vi såg på den då🙂
    Nu sa de ngt om ngn kvalfinal.
    Jag vet inte.
    ska kolla närmare på det.
    Ja blogg.se är mkt segare faktiskt.
    Så jag kommer att stanna på denna jag har här på wordpress😀

    Hoppas du får en trevlig fredaskväll🙂

    Kramisar

  5. Hej vännen! Hoppas ni mår bra idag?
    Min gårdag var så trevlig så och precis som du skrev så gäller det ju för mig att klä mig vramt🙂
    Tack för din fina kommentar, ja min kompis A är verkligen helt underbar att ha!

    Önskar en fortsatt fin helg!
    Många kramar!

  6. Tack, det hade vi🙂

    Ja detta med maten, så länge de är pigga och glada så är det ingen fara🙂
    Linnea äter dåligt av och till, har alltid gjort det.
    en hon är inte undernärd för det🙂
    Och inte slö heller.
    Min systers son äter fortfarande jättelite alltid gjort och hna är 6 år men han är pigg och glad och full av energi.
    en del barn kräver inte så mkt mat🙂

    Ha en härlig lördag🙂
    kramis


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

