Pyssel

26 oktober 2009 kl. 23:17 | Publicerat i Dottern Filippa, Scrapping | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Filippa köpte en omonterad stämpel i lördags när vi var på scrappingmässan, hon har tjatat sedan dess att hon vill stämpla men eftersom den var omonterad var jag tvungen att hjälpa henne lite. Inte förrän idag kände jag att jag hade tid att ta fram min scrappinglåda.  När Niklas hade åkt till jobbet fick Vilmer sitta med vid bordet och titta på oss tjejer när vi satt och pysslade. Eftersom Filippa ville göra kort passade jag på att scrappa ett kort också. Det blev ett grattiskort till Therese som fyllt 35 år och dit ska vi till helgen för att fira födelsedagsbarnet. Även Filippa gjorde sitt kort till Therese så hon får två😀

2009-10-26 Från mobilen 036

Här färglägger hon stämpeln, hon är bättre än mig på att hålla sig innanför linjerna...🙂

 2009-10-26 Från mobilen 034

2009-10-26 Från mobilen 038

2009-10-26 Från mobilen 039

Grattiskortet, blev ganska enkelt men kände att jag inte riktigt hade ro och tid när jag hade båda barnen hos mig. Gillar när det ser lite gammalt och slitet ut!

Filippa trivs verkligen med att sitta och pyssla, hon skulle kunna göra det hela dagarna faktiskt. Hon är kreativ och hittar alltid på en massa egna pyssel att utföra, hon gillar även att rita och skriva. Ibland sitter hon och skriver hela A4 papper med bara ord och namn🙂

Den här teckningen gjorde hon för inte så länge sedan till mig, Niklas och Vilmer. Hon är för söt och duktig på att skriva, hon lyssnar på bokstäverna i ordet också skriver hon säger hon. Alfabetet kan hon helt och hållet utantill, men fortfarande har hon lite svårare med de små boktstäverna. Hon kan läsa små bokstäver men skriva dom är svårare.

2009-10-26 Från mobilen 031

Det är så kul att sitta och scrappa, men jag får så grymt ont efteråt så jag vet ärligt talat inte om det är värt det. Värker i rygg, axlar, nacke, huvud, armar, händer. Men även i benen och föttern värker det efteråt, konstigt nog. Det känns nästan som att jag har varit ute och gått en hel dag.

Nu är det dags för sängen och hoppas man får sova lite i alla fall!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilka fina saker ni gör :)Vad Filippa är duktig!
    Det finns ju så många fina stämplar men jag har lite svårt för dem då det är så pilligt, för pilligt för mina ögon.
    Jobbigt att du får så ont efteråt, det hjälper inte alls om du går ifrån emmelanåt och sträcker dig och så?

    Ha en bra dag vännen min!
    Kramar!

  2. Sv: Ja, det var verkligen så skönt att få ett sånt besked av läkaren, hoppas bara det nu fortsätter i samma håll🙂
    Ja, är det nåt man behöver när man är sjuk och mår dåligt så är det ju verkligen bra människor bakom sig. Jag vet att du haft en himla osis ang just detta men som du säger så har du ju endel i alla fall, jag finns i alla fall jämt här för dig på mitt vis jag🙂

    Mår du bättre idag?
    Ha en fin dag!
    Många kramar❤

  3. Så himla kul att få en stund tillsammans med pyssel. Fin Filippas stämpel blev och vilket fint kort du skapade.

  4. Åh vilka fina kort!!! Therése kommer att tycka om dom jätte mycket🙂 Att scrappa är super skoj men visst får man ont. det blir jobbigt att sitta still så där och man håller ju på med armarna hela tiden. Jag känner också av värken när jag sitter men då får jag mest ont i höfterna faktiskt.

    Syns på lördag!!

  5. Ja, jag försöker fortfarande hitta rätt material, som bra lim, och att inspirationen skal komma *ler*!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

