Full rulle

25 oktober 2009 kl. 23:42 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 1 kommentar

Helgerna brukar gå himla fort, men den här helgen har bara flugit förbi. I fredags åkte vi runt till en del som har beställt kläder från New Body av Filippa, det blev några stycken så det tog lite tid. De sista vi åkte till var Niklas mormor och morfar för vi tänkte att det kunde vara kul och stanna där en liten stund. Innan vi åkte hem åkte vi förbi affären och köpte med oss lite godis så när vi kom hem blev det lite fredagsmys innan barnen gick och lade sig.

Igår åkte hela familjen till Centralskolan och tittade på Filippas kusin som spelade innebandymatch, lite kul och se så små spela (eller sååå små är de väl inte, 8 år i alla fall) Efter matchen åkte jag och barnen in till stan tillsammans med Emma för att besöka Scrappingmässan. Det fanns så himla mycket fint, kunde ha köpt allt där inne om jag hade haft pengar! Filippa var lika lyrisk som mig, hon tog med sig sin plånbok och köpte lite småsaker för sina egna pengar 🙂 På kvällen blev det mys igen med lite godis och teve.

Idag har Filippa och Niklas varit på skridskoskolan, jag var hemma med Vilmer eftersom han hade sin sovstund då. Min storebror kom vid lunch för att hämta kläderna han hade beställt av Filippa, sedan åkte vi till Niklas kusin för att lämna kläder och sist åkte vi till mamma och pappa. Där blev vi kvar på mat. Alltid lika gott med mat där, förstår inte riktigt vad de gör egentligen. Hur kan man alltid laga så god mat? Jag och Niklas pratade om det i bilen hem. Jag är inte så mycket för potatis, men potatis med deras gudomliga goda såser alltså. Skulle kunna äta en hel tallrik med bara mosad potatis och sås…hihi 😀

Nu på kvällen har vi bara slappat allihop vid en varsin teve, förutom Vilmer då som har suttit med mig 🙂 Nu ska jag lägga mig och kolla på CSI Miami från igår. Är riktigt sliten faktiskt, värken är fortfarande väldigt ihärdig. Undrar när det ska lugna ner sig lite grann? Den kommande veckan blir väl inte direkt lugnare heller, Filippa har nämligen höstlov hela veckan och Niklas jobbar em/kväll. Det kommer bli en jobbig vecka, när jag och Filippa umgås för mycket blir vi bara osams och bråkar….jaja, ska väl inte ta ut något i förskott. Blir ju mysigt att ha henne hemma också, då kan vi bara gå och slappa om vi vill det!

Slänger in några bilder från oktober 2006, tänk att Filippa bara var 3 år då vi flyttade till huset!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Låter som en skön helg 🙂 Kul med scrappmässa, det var faktiskt en sådan här nere också men missade ju den. Vi har en jätte bra scrapbutik i trakten som rätt ofta ordnar mässor och sånt, alltid lika kul 🙂

    Fina ni är på bilderna 🙂 Faktiskt så tycker jag för en gång skull att Filippa liknar Niklas mer än dig här. Såklart är det ju dina ögon och så men ja, bara tycker så.

    Skönt att ha henne hemma nu i veckan då, hoppas ni kan hålla sams 😉

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kramar!


Lämna en kommentar


Entries och kommentarer feeds.