Nyfiken

22 oktober 2009 kl. 11:51 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

Gick in och kollade bloggstatistiken nu och förundras över vad många besök jag får varje dag (oftast mellan 400-600 st) trots det är det inte många kommentarer man får. Bland 545 registrerade bloggar i länet ligger jag på en fjärde plats bland den mest besökta privata bloggen, enligt Bloggportalen. Antar att de flesta hamnar på min sida genom sökta ord, alltså försvinner dom lika snabbt som de tittar in. Min blogg är ju inte är ett dugg intressant att läsa, i alla fall inte om man inte känner mig, har barn eller värk. Jag kan ju se vilka ord folk sökt på och hamnat här och det jag sett nu ett bra tag är sökta meningar som: WordPress Terese och En inblick i mitt liv. Alltså är det någon/några som söker just på min blogg, men vem/vilka är det? 🙄

Förkylningarna här är nu bättre. Dock har jag haft lite feber från och till, men nu hoppas jag att den håller sig borta för jag känner mig inte värst snuvig. Däremot har jag himla ont, idag är det ryggen (bröstryggen), axlarna,armarna, händerna och nacken som är värst. Fick mer ont där igårkväll efter att jag stått och försökt sätta Vilmers hoppgunga i rätt höjd medans han satt i den. Klumpigt av mig då det blev tungt, men det var så jobbigt att både få i och ur honom så han fick sitta kvar. Så bara av såna saker, att jag tar i lite mer blir mycker mer värk efteråt!

Hoppgungan tyckte lilleman var jättekul verkade det som, men jag är otroligt nojig över att gungan ska trilla ner. Speciellt om han gungar mer än hoppar. Så vi ska nog göra som vi gjorde när Filippa var mindre, sätta hoppgungan i något bättre än i dörrposten. Då känner mamma sig tryggare😉

Idag kommer inte Filippa hem från skolan förrän vid 13.30, hon skulle få äta där och sedan skulle de på konsert i Lärcentret. Hon var jätteglad gumman för att hon skulle få äta och vara kvar där så länge, hon skulle kunna gå hela dagarna om hon fick välja själv!😀

Varje onsdag här är det allmänhetens åkning i ishallen och Filippa tycker det är så kul att åka skridskor. Men eftersom det är 15-16.20 kan inte Niklas följa med och nu är det lite svårare för mig att följa med då jag har Vilmer så Niklas har sagt till sin pappa att han kan ta med sig Filippa, han åker ju ändå dit med kusin Hampus. Men Filippa vill inte åka dit nu, hon säger att det är tråkigt för det finns inget att göra. På skridskoskolan får det ju göra lite olika saker. Sedan tror jag att hon tycker det är lite tråkigt för Hampus får oftast ha någon kompis med sig dit och då förstår jag om det blir tråkigt för Filippa. Så vet hon med sig att han ska med sig en kompis vill hon nästan aldrig följa med. Men igår sa jag till Filippa då vi stod i hallen hos svärföräldrarna att även hon kunde ju få ta med sig någon också om hon vill. Då sken hon upp som en sol och sa: Ja då blir det ju roligare, då kan jag ta med mig Alicia eller någon annan!
Så vi får se till nästa onsdag hur det blir, iofs är det höstlov här nästa vecka så då kanske ishallen är öppen mer.

Just nu (har jag gjort läääänge egentligen) känner jag mig otroligt gammal, ofräsch, ful och sliten…bläää. Vill se pigg ut (och vara), glad och snygg. Nu ser man bara dassig och blek ut med stora svarta ringar under ögonen. Men men…får hoppas man snart får orken och glädjen att ta hand om sig själv lite mer!

DSC00987

Bilden: Lillebrors student för 5 år sedan..jag tycker det är så stor skillnad på mig nu och för några år sedan. Syns verkligen att jag har blivit äldre, rynkig och gråhårig nu! Lilla gumman var bara 1 år på kortet...hihi.

 DSC00988

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Kul med så många läsare, jag har ju också ganska så många varje dag dock inte så många som du men får heller inte så många kommentarer, förstår inte varför folk är så slöa på det där. För visst är det kul att få?🙂

    Men du, vad Filippa är lik dej då du var yngre. Rena kopian ju🙂
    Skönt att ni börjar bli bättre men så drygt med din värk.
    Då är vi två som vandrar runt och är bleka och grå under ögonen, alla har vi ju våra dagar😉

    Kul att Vilmer gillar hoppgungan, min syster hade en sådan till sin pojke när han var mindre och han älskade också den och visst ser det skoj ut också? Kan nog vara skönt att sitta och hoppa i den😉
    Men förstår din oro över att den ska ramla ner, vart ska ni då sätta den eller hur?

    Kramar!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

